Onderwerp: Speculaastaart; wie kan mij helpen?

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mee gaan bakken.  :Y Als eerste wil ik een speculaastaart gaan maken, daar houd ik namelijk van...
'k ben het volgende van plan:
- een dunne bodem van speculaasjes met boter (gesmolten)
- een laagje amandelcreme
- een laag biscuit
- een laagje speculaasbotercreme
- een laag biscuit
- een marsepeintopping.

Kan ik de 2 lagen biscuit in 1 keer maken, of is het handiger om deze apart te bakken? Wie weet de hoeveelheden voor een taart van 24 cm? Wat is het lekkerste recept?
Hoeveel botercreme heb je per laagje nodig, en welk recept adviseren jullie?
Wat doe je op de biscuit, voordat je deze bedekt met marsepein?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Speculaastaart; wie kan mij helpen?

je kan gewoon een biscuit bakken en in 2-en snijden... en over de biscuit botercreme doen

3

Voor de botercreme: Botercreme van de mix (webshop) maken en daar koek&speculaas kruiden doorheen doen (gewoon in de supermarkt te koop). Of je kunt er speculoos doorheen mixen (supermarkt)(of als los laagje eronder smeren) en schuddebuikjes eroverheen strooien (ook al supermarkt  :D ). Super simpel dus, en ooohhh zo lekker!

De lagen biscuit kun je in 1 keer bakken en door midden snijden.

Voordat je de marsepein op het biscuit legt, smeer je het biscuit eerst in met de botercreme.

Succes  :thumb:

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

Als je liever geen mix gebruikt voor de botercreme zou ik de meringue botercreme aanraden :Y (zie recepten in het linkermenu).

Ik zou deze 1x maken en in drieeën delen, de ene met amandelen en/of wat aroma omtoveren tot amandelcreme en de andere met verkruimende speculaasjes en/of speculaaskruiden tot speculaascreme. De laatste zou ik gebruiken voor het afsmeren.

Voor de biscuit zou ik ook een recept kiezen uit onze voorraad recepten, bijvoorbeeld basisbiscuit. De opgegeven hoeveelheid is meen ik voor een 24 cm taart, prima in twee lagen te snijden (3 zelfs ;) )

Lekker klinkt het!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Heel hartelijk bedankt voor jullie suggesties! Ik ga binnenkort een workshop taartenmaken doen, daarna ga ik deze taart direct proberen!