1 Laatst bewerkt door 't Tuurtje (13-09-2010 21:12)

Onderwerp: Hoe kom ik toch van die scheurtjes af?

Ik kan nog zo'n mooie taart maken, ik heb altijd van die kleine scheurtjes boven in de rand. Nu heb ik begrepen dat ik te veel poedersuiker gebruik, dus meteen maar gaan proberen met minder en nu heb ik het nog. Wat vet erover heen en dan opnieuw met de smoother helpt ook niet.

Ik heb al eens bedacht om het werkblad in te smeren met crisco maar wordt dat weer niet te vettig?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8YB4EVWS.jpg

Re: Hoe kom ik toch van die scheurtjes af?

ik lees even mee, want heb hier ook wel eens last van..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

De beste remedie hiervoor is: langer kneden, tot je bol fondant door en door soepel is :)

Ik smeer overigens mijn werkmat ook meestal licht in met Crisco, kan heel goed hoor.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Als je fondant te droog wordt kan dit gebeuren.
Dus minder poedersuiker gebruiken, of uitrollen op zeil.. dan heb je helemaal geen poedersuiker nodig.
Crisco erdoorheen, maar dan wordt het wel weer plakkeriger en dan heb je waarschijnlijk weer meer moeite met uitrollen (daarom gebruik ik zeil ;))
Goed doorkneden en het fondant meteen op de randen en bovenop aandrukken voordat je naar beneden glad gaat strijken.. dan voorkom je dat je het daar los trekt..

5

Hoi,
Ik smeer mijn aanrecht altijd in met crisco. Als je er dan maar voor zorgt dat je de onderkant van de plak uitgerolde fondant altijd aan de onderkant houd als je hem over de taart rolt. En inderdaad heel goed doorkneden zoals hierboven al vermelt staat.
Succes ermee!

6

Ik gebruik ook altijd crisco op mijn Ikea-onderlegger en heb nergens last van.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Zoals Jozien schrijft is DE remedie lang(er) kneden. Ik gebruik niets om uit te rollen, dus het zal niet liggen aan het gebruik van crisco.

Groet, Jolanda

dat lang kneden doe ik al.. kleur het van te voren, laat het even liggen en kneed het dan nog eens helemaal door..
ik heb een ikea mat en gebruik geen poedersuiker..

ik denk dat ik toch net iets teveel aan de onderkant van de marsepein trek.. volgende keer eerst maar goed de bovenkant van de zijkant vastmaken..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

9

niet trekken!

10

goed opmeten hoeveel je nodig hebt en dan ruim uitrollen. De bovenkant aan de bovenkant laten en meteen de randen goed aanduwen. Succes!

11

Dames,

Bedankt voor al jullie tips. Wat ik nog wel zelf wil melden is dat ik ooit geleerde heb om niet van boven naar beneden af te strijken maar van beneden naar boven, dan loop je minder risico dat je eraan trekt.