1

Onderwerp: mijn eerste MMF taartje!!

:lol: Ik ben zo trots op mezelf!
Ik had gister van een gewone cake uit de supermarkt, een boltaartje gemaakt.... dat was trouwens geen succes. De cake is te slap, breekt en kruimelt....Oke, misschien moet ik toch maar aan de Biscuit geloven..... Verder... Ik had voor het eerst MMF gemaakt,  wat een zootje, maar gelukt! Gister avond aan de slag, een mooi taartje afgesmeerd met botercreme met daarin een eetlepel chocopasta, vulling...botercreme en mandarijntjes. Geen succes!

Maar ik vond em zo mooi, zelf verzonnen, roosje goed gelukt!
http://i246.photobucket.com/albums/gg94/christavincent/IMG_5176.jpg

Groetjes Christa!

2

Re: mijn eerste MMF taartje!!

Daar mag je trots op zijn!!! :thumb:

3

nou dat ziet er zeker leuk uit
MMF is wel een klusje maar ik heb er een goede manier op gevonden.
alle poedersuiker op een hoop op de aanrecht ,kuiltje in het midden ,het papje uit de magnetron in het kuiltje.
handen invetten met crisco dan van buiten af de poedersuiker over het papje (pas op papje is heet)schuiven en dit steeds zo blijven doen totdat het een massa gaat worden dit dan goed doorkneden.
Ik vind dit heel goed te doen kneden is gemakkelijker dan roeren.
en de handen blijven goed schoon zolang je maar oplet dat je niet in aanraking komt met het dunne papje.
misschien heb je wat aan deze tip

Groetjes Marjon

4

Ik vind het een heel leuk taartje!!

Groetjes Gerien

5

hoe zorg je dat het niet droog word???? en dat papje op het aanrecht...goed idee, ga ik eens proberen!

Weet iemand nog een goeie verhouding op 1 cup marshmellows = hoeveel poedersuiker???
Ik had eerst 300 gram gedaan, maar het bleef plakken. toen beetje meer gedaan....toen werd het zo droog. Water erbij????

Groetjes Christa!

6

ik gebruik 20 witte (gewone maat) marshmellows die trek ik in tweeën 2 eetl water en 3 tot 3 1/2 cup poedersuiker
ik weet niet het gewicht
soms moet er wat bij soms niet
als het te droog is zou ik er iets crisco doorheenkneden
je moet het eigenlijk voelen het moet niet plakken en niet te droog zijn, ervaring leert

Groetjes Marjon

7

Je taartje is inderdaad prachtig!!  :thumb:

Groetjes San