1

Onderwerp: taart met gat er in bekleden

Ik moet 4 taarten maken die op een standaard gestapeld worden met een buis/stang door het midden van de taart zeg maar..
Die je zo in elkeer draait.. Beetje moeilijk uitleggen..

Maar hoe kan ik de taarten het beste bekleden?
De biscuit een een rondje uitsteken, dan vullen en daarna bekleden, maar dan blijft de binnenkant in het uitgestoken gat natuurlijk open, en dan kan de vullin (slagroom en bbroom) er mischien een beetje uitkomen..

Wie heeft de goede oplossing voor mij?

2

Re: taart met gat er in bekleden

Ik zou vullen, bekleden en dan een gat eruit steken

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Doran schreef:

Ik zou vullen, bekleden en dan een gat eruit steken

Maar dan zit ik toch alsnog met dat het gat in het midden niet bekleed is en dat de vulling vrij is om er uit te komen in het gat?

Daar zit dan toch de buis doorheen??

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

vullen en afsmeren, dan met je taartboor (soort grote appelboor, even googlen) een gat precies in het midden uitsteken. Het midden bepaald je makkelijk door een rondje van bakpapier 2 keer dubbel te vouwen, waar de vouwen kruizen is het midden.
Dan bekleden zoals je normaal doet. Waar het gat zit, ontstaat een soort holletjhe. daar zet je een kruis in met een mes en je vouwt de 4 flapjes naar binnen. Als je dan met je pillaar erdoorheen gaat, zit je taart er strak omheen en die je geen vulling of kapsel oid.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

oke bedankt voor de ips.. Maar ik dacht, ik maak de taarten een dag voordat ze neergezet worden, en dus al een dag voordat de pilaren erdoor gaan.. Dus dan kan de vulling al naar buiten komen..

De pilaren zijn overigens een cm op 5 dik..

7 Laatst bewerkt door eiland (13-09-2010 10:28)

tipsytaartje schreef:

vullen en afsmeren, dan met je taartboor (soort grote appelboor, even googlen) een gat precies in het midden uitsteken. Het midden bepaald je makkelijk door een rondje van bakpapier 2 keer dubbel te vouwen, waar de vouwen kruizen is het midden.
Dan bekleden zoals je normaal doet. Waar het gat zit, ontstaat een soort holletjhe. daar zet je een kruis in met een mes en je vouwt de 4 flapjes naar binnen. Als je dan met je pillaar erdoorheen gaat, zit je taart er strak omheen en die je geen vulling of kapsel oid.

Dankje voor de tip can de taart boor!!