1

Onderwerp: Wat te doen tegen vettige, doorschijnende cupcake papiertjes??

Hoihoi!

Als ik naar de foto's van cupcakes kijk op het forum, zie ik bij de één doorschijnende papiertjes, omdat de papiertjes tegen het cake aangeplakt zit. Hierdoor verdwijnt het patroontje op het papier en zie je de bruine cupcake door het papier heen! En dat terwijl bij anderen de papiertjes nog zo mooi zijn, dat het lijkt alsof ze niet meegebakken zijn! Het patroontje is nog duidelijk zichtbaar en ze zijn niet doorschijnend.

Nu is mijn vraag: wat zijn jullie tips (of geheimen ;) ) voor mooie niet doorschijnende cupcake papiertjes om de cupcakes heen??

Alvast heel erg bedankt :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Wat te doen tegen vettige, doorschijnende cupcake papiertjes??

het scheelt nog wel eens per merk. en sommigen zetten hun cc´tje na het bakken nog weer in een nieuw papiertje.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik haal mijn cupcake-papiertjes altijd bij de Cadeaumolen. Almie...je weet wel...op de Molenstraat. Ze zijn van het merk Patisse en ik gebruik het recept van Nigella zonder melk! Het recept kun je hiernaast vinden bij recepten!

Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

4

Ik kan iedereen de cc hoesjes van house of marie aanraden...deze is getest door de dames van Mjamtaart.
Mijn hoesjes lieten altijd los en afgelopen vrijdag moet ik 150 cc's maken en geloof het of niet maar geen 1 hoesje los gelaten.

Ik wil echt geen andere hoesjes meer...

Ze hebben ook verschillende soorten en maten.

5

alleen ging het hier over doorschijnen en niet over loslaten. Hoe doen ze het qua doorschijnen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

mniek schreef:

Ik haal mijn cupcake-papiertjes altijd bij de Cadeaumolen. Almie...je weet wel...op de Molenstraat. Ze zijn van het merk Patisse en ik gebruik het recept van Nigella zonder melk! Het recept kun je hiernaast vinden bij recepten!

Succes!!!

Ooohhh dat is super handig  :thumb:

Bruidstaart Groningen

7

Mirjam5 schreef:

alleen ging het hier over doorschijnen en niet over loslaten. Hoe doen ze het qua doorschijnen?

Inderdaad, loslaten heb ik nooit problemen mee, meer dat ze juist TE GOED plakken  :lol: waardoor ze doorschijnend worden.

Maar de cupjes op de website zien er wel prachtig uit! Thnx

Bruidstaart Groningen

8

Almie schreef:
mniek schreef:

Succes!!!

Ooohhh dat is super handig  :thumb:

Gelijk de 25e maar langsgaan zeker..... :lol:

Volg je hart...want dat klopt!

9 Laatst bewerkt door RedRose18 (10-10-2010 18:17)

even dit topic weer omhoog!

ik heb CC papiertjes gekocht van de hebshop, roze met witte stipjes. ik ga ze gebruiken voor een bruidstaart
wilde vandaag de papiertjes even testen en heb er stroopwafel CC's in gemaakt.

complete patroon en kleur verdwenen :S
lichte paniek aanval hier...
komt dat puur door de stroopwafelmix denken jullie?
zou het bij gewone CC's goed gaan?
hoe zouden jullie dit oplossen?
*help*

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!