1

Onderwerp: oma 92, wie wil me helpen...?

Hallo allemaal!

Mijn oma wordt bijna 92jaar. En ik wil graag wat cupcakes en een taart van 20cm maken. Ik bak nog niet zo lang, en ik vind het ontzettend moeilijk om iets te verzinnen om te maken voor haar. Ze heeft eigenlijk niet echt hobby's, dus het moet gewoon een vrolijke taart worden. Ik kom er echt niet uit....

Wie heeft een idee hoe ik de cupcakes en de taart kan decoreren? graag niet te moeilijk, ik ben nog een beginneling  :o

Alvast heel erg bedankt allemaal!!!

Re: oma 92, wie wil me helpen...?

Bloemen,is het eerste wat in me opkomt  :Y
Tevens wil ik je veel sucses toe wensen met je taart en cc's maken.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Dankjewel! Maar welke kleuren zal ik dan gebruiken?

4

Mooi wit (roomwit ofzo) en en mooie lichte roze of rode kleur erbij?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Ik zou vrolijke kleuren gebruiken  :Y
Maar je misschien wil jij weer liever zachte gebruiken :think:
En anders kijken welke kleuren je hebt en die dan bij elkaar zetten en kijken welke combi het leukste is  :Y

6

de hele taart wit doen. en dan roze bloemen erop. is dat niet te saai? en zou je er dan ook rozen op doen in het midden?

7

ik denk ook dat vrolijke kleuren beter is. ze zit al in zo'n somber verzorgingstehuis. dus ik wil haar opvrolijken. ook de cupcakes wil ik dan bijpassend maken. en de kleuren rood rose geel en oranje dan? of is dat te heftig?

8

Oh..ik zat eigenlijk alleen aan je cupcakes te denken. Maar je kan je taart toch ook als basis roomwit doen en met veel groen/ verschillende tinten rood/roze er bloemen op doen. Rozen misschien niet..maar andere bloemetjes kan wel..toch?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Nee,ik vind dat juist vrolijke kleuren.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

10

ik denk dat ik rood rose oranje en geel neem als kleuren. Dan maak ik aan de zijkant van de taart: gefeliciteerd oma, en bovenop oma 92 jaar, en dan daarom heen allemaal bloemetjes. en op de cupcakes op sommige 92 en op andere bloemen. is dat een idee? maar als ik deze kleuren gebruik, welke kleur zal ik dan gebruiken voor het bekleden van de taart?

11

Boerenbond is misschien ook leuk ?
Ik heb ooit een taartje daarmee gemaakt en iedereen was heel enthousiast. Kun je du cuppies ook leuk bij aanpassen  :Y

12

Ik heb ooit een taartje daarmee gemaakt en iedereen was heel enthousiast. Kun je de cuppies ook leuk bij aanpassen  :Y

13

Ik heb ooit een taartje daarmee gemaakt en iedereen was heel enthousiast. Kun je de cuppies ook leuk bij aanpassen  :Y

14

15

dat lijkt me ook leuk. Weet jij of ik daar ergens een voorbeeld van kan vinden?

16 Laatst bewerkt door nnicole1234 (13-09-2010 10:12)

Haha...ik zie nu dat mijn bericht wel erg vaak in beeld is gekomen  :lol:   :think:

Mijn taart staat in mijn album (zie website onder mijn avatar)
En verder kun je die figuurtjes natuurlijk gewoon via google vinden.
Ze hoeven echt niet helemaal precies te zijn want uiteindelijk herkent iedereen de stijl meteen.

Groetjes Nicole
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WFBOG3Q.jpg

17

Dit is misschien ook een leuk idee:

http://94.100.124.172/1053100001-1053150000/1053146001-1053146100/1053146097_5_9T8Q.jpeg

Is helemaal van 4 simpele uitstekers gemaakt.
Dus ook geschikt voor beginner

Groetjes Bianca

18

wauw dat zijn echt hele mooie taarten. ik ga ook mijn best doen. dankjewel allemaal!

19

deze heb ik gemaakt voor mijn oma die afgelopen juli 92 geworden is :D
niet te druk en ze houdt van blauw en heet Lelie... vandaar de Calla's ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRZ6CV6U-D.jpg

20

Wauw wat een prachtige taart. Ik denk niet dat ik zo'n mooie taart als jullie kan maken. Maar ik ga t toch proberen. Thnx

21

dit was mijn taart nummer 12 en toevallig wel de strakste tot nu toe ;)
en het klinkt miss stom, maar mijn oma was bijna even blij met de appeltaart die ik mee had genomen ;)