1

Onderwerp: MMF gelukt!

joehoe,

ik heb net even MMF gemaakt, ik ben 2 bussen poedersuiker armer, maar het is gelukt!

Ik heb het in een boterhamzakje gedaan, en in een luchtdicht bakje.
ik bewaar het in de la bij me bakspulletjes, is dat goed???

Wat een geklieder, maar wat leuk om te doen. Helemaal goed, en ik heb al zin in me taartje.

Iemand nog tips met uitrollen???? als ik het uit elkaar trek plakt het namenlijk. Is het dan gewoon een kwestie van poederzuiker gebruiken?
Ik heb een gewoon tafelzeil, daar wil ik het op rollen.

Meiden, wat is dit leuk!!!!!!! :Y

Groetjes Christa!

2

Re: MMF gelukt!

Christa163 schreef:

j
Iemand nog tips met uitrollen???? als ik het uit elkaar trek plakt het namenlijk. Is het dan gewoon een kwestie van poederzuiker gebruiken?
Ik heb een gewoon tafelzeil, daar wil ik het op rollen.

Crisco :Y :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door Esther mv Nick en Sanne (12-09-2010 15:03)

Gefeliciteerd  :thumb:
Ik heb het nog nooit gemaakt,maar wil het wel een keer gaan doen. :Y 
Heb je gewoon een recept aangehouden van de site :think:
Wel fijn dat het zo goed gelukt is,ben ook benieuwd als naar het verwerkt is op een taartje  :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

4

ik heb geen crisco, is poedersuiker ook goed???

Ik heb 13 marshmellows gebruikt en heeeeel veeel poedersuiker, beetje bij beetje. daarna geproefd, maar het is niet heel zoet, marsepein is zoeter.

Groetjes Christa!

5

Christa163 schreef:

ik heb geen crisco, is poedersuiker ook goed???

Ik heb 13 marshmellows gebruikt en heeeeel veeel poedersuiker, beetje bij beetje. daarna geproefd, maar het is niet heel zoet, marsepein is zoeter.

Bij mmf werkt poedersuiker prima. Je werkplek er lichtjes mee bestrooien en dan uitrollen. Regelmatig de lap draaien, dan plakt het niet.
Succes!!

Groetjes Gerien

6

oke dank je wel, ik ga straks aan de gang!

Groetjes Christa!

Ik vind zelf crisco beter werken dan poedersuiker, bij mij gaat het dan brokkelen. Als je geen crisco hebt, kun je ook bakspray gebruiken...is mijn ervaring.

8 Laatst bewerkt door Bloem73 (13-09-2010 11:46)

Wij maken alleen maar mmf. En doen gewoon poedersuiker gebruiken. Als het blijft plakken moet er nog poedersuiker bij.

We gebruiken geen recept meer. Hadden dat gedaan en kregen een grote klomp die bleef plakken en ook die 2 bussen kwijt.

Wij doen nu 15 marshmellow klein beetje water(net geen halve eetlepel) +-20sec in de magno en dan poedersuiker tot het niet meer plakt.

Groetjes Rianne.

9

Ik heb me er zojuist ook aan gewaagd.
Even...was ik bang dat ik moest wachten op mijn man die om 5 uur van zn werk komt of dat ik zelf een poging zou moeten wagen om de brandweer te bellen zodat zij me konden komen bevrijden  :+
Allemachtig wat een kleefbende zeg, volgens mij kun je het ook gebruiken om te ontharen  :D  ;)

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

10

:lol:  :lol:  :lol:  :lol: ik zou het niet proberen!!!!

Groetjes Christa!

11

Ik heb laatst mmf in de broodbakmachine gemaakt.
Dat is SUPER!Geen plak handen en een mooie prachtige ronde bol mmf.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

12

@ Misty: hoe doe je dat in de broodbakmachine?

Ik doe het altijd "gewoon met de hand" en dat gaat prima. Gewoon poedersuiker toevoegen tot het niet meer plakt en dan even lekker doorkneden.

~ Never waste a good crisis... ~

13 Laatst bewerkt door misty (11-10-2010 14:25)

Ik heb het even gecopieerd van het andere topic waar ik dit had geschreven.
Het is echt ideaal en absoluut geen vieze of plakkerige handen.

Ik heb eerst een stuk of 20/22 stuks mm en 2 eetlepels water in een beslagkom gedaan.1 minuutje in de magnetron.Toen heb ik 1 bus poedersuiker in de broodbakmachine gedaan en daarna de marshmellows.Ik heb de machine op kneden gezet en ik heb er elke keer poedersuiker bij gedaan.In totaal heb ik ong. 2.5 bus poedersuiker gebruikt.Het kwam als een mooie ronde bal uit de machine.Je moet de machine wel op kneden zetten en er bij blijven want na ong. 10 min. gaat de machine over op bakken.Tenminste,de mijne.

Oja,voor dat ik begin smeer ik het bakblik in met crisco.
Ik ben zo blij dat het gelukt is.Helemaal geen vieze handen meer.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

14

handig die broodbakmachines.....ik zie nu wat ik vergeet bij me MMF.....het water!!!!! whahahahahahaha, evengoed is het goed te doen zonder water!

ik doe gewoon met de hand.....in een schaal opwarmen.....dan in een bak waar al poedersuiker inzit en dan steeds poedersuiker eroverheen en doorheen.....en dan net zo lang tot het niet meer plakt......afkoelen......rollen en bekleden!!!! :Y

Groetjes Christa!

15

Ik maak het in een schaal: opwarmen in de magnetron, poedersuiker erbij, met een vork door elkaar roeren tot het niet meer glanst (=plakt  :D  ) en dan pas met de hand in de kom kneden. Linkerhand de kom vasthouden, rechterhand kneden. Zo hou je ook steeds 1 hand volkomen schoon om er meer poedersuiker bij te scheppen of evt de telefoon op te nemen  :lol:  want je zult altijd zien dat er dan net iemand belt...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...