1

Onderwerp: taart stapelen wanneer

Ik mag de bruidstaart van mijn moeder gaan maken! :)
Nu zit ik alleen even met een paar vragen.
Weet al welke bodems, vulling etc ik ga gebruiken maar zit nog te dubben over de tijdsplanning  :think: etc.
Ze trouwen op vrijdag en ik heb woensdag vrij. Donderdag moet ik nog tot 16.00 werken.
Nu wilde ik woensdag de bodems bakken en decoraties al zover mogelijk voorbereiden.
Ik zou hem dan donderdagavond en vrijdagochtend kunnen vullen en bekleden. Ik denk zelf dat dit wel haalbaar is, ze hebben namelijk wat betreft decoraties een heel makkelijke taart uitgezocht en ik heb nog hulp van mijn broer.
Ik weet alleen niet goed wanneer ik taart moet stapelen. Het liefste zou ik dit doen voordat ik hem om 12.00 weg breng. Alleen weet ik niet of dit het verstandigste is. Hij wodrt waarschijnlijk pas rond 17.00 gegeten. Maar anders moet ik hem na de mis als we in de feestzaal komen ter plekke nog stapelen en een beetke afwerken. Dit zou wat betreft de decoraties wel kunnen ze lopen niet over de lagen heen en elke laag is apart te decoreren.
Wat vinden jullie het slimste om te doen?

2

Re: taart stapelen wanneer

Hoi Haike, wat leuk dat je de taart mag maken!
Kleine tip, als ik jou was zou ik de taarten maandag al bakken....je kunt ze gewoon 5 dagen laten rusten, ken net;-)(of ff in vriezer woensdagmorgen vroeg eruit)En dan woensdag alvast 1 of 2 vullen en  bekleden zodat je vrijdag er maar 1 hoeft te doen en in alle rust de decoraties af kan maken.
Het kost alles bij elkaar meestal veel meer tijd dan je denkt!Vergeet niet dowels of kitkats in je taarten te doen zodat je andere taart er niet inzakt!En ik doe ook altijd nog wat bloemen ofzo onder het taartkarton van de volgende laag zodat als je 'm aansnijd de taart eronder ook nog leuk bekleed is....
Succes!!Doeggg grtjes Anja

Taartdecoratie en workshops!