1

Onderwerp: [Spoed] Slagroom wordt niet stijf?

Ik moet een taartje vullen met slagroom, maar ik krijg de slagroom niet stijf..

Ik heb zo'n bakje ongeklopte slagroom, doe het in de mixer. Het lijkt stijf te worden en vervolgens gaat het klonteren en wordt het waterig :S

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: [Spoed] Slagroom wordt niet stijf?

Volgens mij kun je beter met een garde de slagroom opstijven. Of misschien beetje klopfix erdoor.

Groetjes Bianca

3

Is de slagroom koud genoeg?
Zoja wat klopfix erbij doen dan krijg je een mooie stijve slagroom

Meer tips heb ik niet

Dus succes ermee  :thumb:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

4

Tamara1977 schreef:

Is de slagroom koud genoeg?
Zoja wat klopfix erbij doen dan krijg je een mooie stijve slagroom

Meer tips heb ik niet

Dus succes ermee  :thumb:

Dat deed ik de eerste keer, toen klonterde het.. de tweede keer niet.. ging het ook klonteren en het komt uit de koelkast..
En als ik dit met een garde moe doen ben ik morgen nog niet klaar denk ik hahaha

Heb er nu suiker doorheen gedaan?

5

Nou ik snap er niets van
ik doe:

een bakje (zo een uit de koeling) in de mixer
ik doe er 2 eetlepels suiker bij (staat op de verpakking)

Ik zet de mixer op de eerste stand
Het wordt stijf

Vervolgens gaat t 'over de stijfheid heen', gaat het klonteren en wordt het waterig. En nu heb ik een probleem, want ik heb nu niet genoeg slagroom meer om mijn taart mee te vullen.. Andere optie was banketbakkersroom en laat ik dat nou net niet in huis hebben

Morgenochtend om half 10 staat de opdrachtgeefster voor de deur.. Zonder vulling kan ik helemaal niets :(

Ik snap het niet!!

6

- met klopfix klontert het ook
- zonder suiker klontert het ook

7

hmz slagroom nog wel goed?

Anders weet ik het ook niet  :think:

8

Ja, het zijn 3 kannetjes, goed tot eind september

Oh mannnnnn grrrrrrrrrrr

Met de garde is zo iets toch niet op te kloppen?

9

Ik lees dit op inet:

Oplossing: De kom met slagroom in de koelkast zetten en weer goed koud laten worden en later verder kloppen of de slagroom gebruiken zoals die is.

maares proberen..

10

Met de garde ? met de hand bedoel je?

Ik doe altijd met de mixer nooit problemen mee.

Wat je nog kan doen is hem in de koeling zetten en kijken of het nog wat opstijft.

Heel veel succes  :thumb:

11

:lol: jij zoekt het en ik dacht het :lol:

Nou probeer het en anders morgen nieuwe maken/halen

Succes  :thumb:

12

Ja, heb nu nog 1 bakje.. dus kan t nog 1 keer proberen..
Zodat ik in ieder geval de onderste taart af kan maken
heb m nu in de koelkast, maar even kwartiertje wachten.
Als het morgen niet lukt ga ik voor banketbakkersroom (dit mocht ook).. dat lukt tenminste altijd, laat ik het nou net niet in huis hebben.. AARGHH

13

Ok.. heb het nu aardig stijf (met de lichting die ik even in de koelkast had gezet), maar er zit heel veel vocht bij :S

14

Heb t vocht er uit laten lopen en het geowon op de taart gedaan, smaakt goed en t is goed compact...

15

Lejow schreef:

Nou ik snap er niets van
ik doe:

een bakje (zo een uit de koeling) in de mixer
ik doe er 2 eetlepels suiker bij (staat op de verpakking)

Ik zet de mixer op de eerste stand
Het wordt stijf

Vervolgens gaat t 'over de stijfheid heen', gaat het klonteren en wordt het waterig. En nu heb ik een probleem, want ik heb nu niet genoeg slagroom meer om mijn taart mee te vullen.. Andere optie was banketbakkersroom en laat ik dat nou net niet in huis hebben

Morgenochtend om half 10 staat de opdrachtgeefster voor de deur.. Zonder vulling kan ik helemaal niets :(

Ik snap het niet!!

je schrijft: 'het wordt stijf'
dan is het dus klaar! als je dan verder gaat mixen wordt het boter en klonterig. naar mijn idee mix je dus te lang.

Als deze ook weer niet lukt kun je toch ook zelf nog bbr maken?
Succes in ieder geval!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

17

En waarom niet gewoon met een garde mixen? Het is slagroom he, geen biscuitmix, met de hand is het in no-time stijf.
Doe je het trouwens in een kennie/kitty? je weet dat één potje slagroom nét te weinig is voor de grote mixers?

Groetjes Melanie

18

ik heb naast mijn Kenwood ook een handmixer, vorig jaar eens bij de Aldi gehaald voor maar 10€, ideaal voor kleine beetjes zoals slagroom of bv dat eerste van de botercrememix.

Hopelijk is het vannacht allemaal nog gelukt!

Groetjes, Dorothea.

19

als je slagroom te lang klopt slaat het door. het verliest dan zijn stevigheid en het wordt vaak ook wat meer geel van kleur. Zoals chantal1980 schrijft, dan wordt het wat boterig.
slagroom moet je altijd kloppen in vetvrije spullen en idd moet de slagroom koud zijn ( minimaal 24 uur in de koelkast)
zodra je de kan op zijn kop kunt houden en de slagroom blijft hangen moet je stoppen.

Ik mix hem zelf altijd met de handmixer omdat ik het idee heb dat het in de machine te snel gaat.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

20

sil schreef:

slagroom moet je altijd kloppen in vetvrije spullen

Dit klopt niet
Slagroom bevat de vetten uit melk. Je gebruikt uit hygienisch oogpunt natuurlijk wel een schone kom, maar je hoeft hem niet extra vetvrij te maken met bv citroen.  Dit geldt wel voor eiwit.

21

Ik heb hetzelfde steeds!!

Het word boter achtig met veel water.
Ik ga het eens met de hand proberen, misschien dat dat het is...

22

Ik mix de slagroom altijd met een gewone mixer en kijk geregeld even hoe stijf het al is. Als het bijna stijf is, heel voorzichtig verder mixen, want dan is het bijna klaar! Slagroom = heel vette melk, boter= heel vette melk, waar door kloppen (karnen) de vaste, vette delen uit gehaald worden. Dus als je slagroom te lang klopt, wordt het echt boter, en is het niet meer zo lekker op taart en zo. KOrtom: voorzichtig en nooit te lang kloppen :Y

Groetjes van Bianca

23

Ik mix slagroom altijd met de gewone handmixer, ik mix altijd op volle snelheid tot de slagroom bijna goed is dan zet ik de mixer op de laagste snelheid en heb nooit problemen met welk soort slagroom dan ook.
Ik zoet altijd met poedersuiker.

Willy

24

Hallo
Ook ik zoet met poedersuiker. Misschien is dat de gouden tip voor je. Ik heb het eens op een tupper party gehoord en het werkt perfect. Het wordt dan minder snel boterachtig. Ik doe altijd 250 ml slagroom met 75 gram poedersuiker en een zakje klopfix. Nog nooit mislukt. Succes ermee :thumb:

25

Ik klop de slagroom altijd gewoon met de mixer en met gewone suiker. Ik zet mijn mengkom wel altijd in de koelkast, zodat de kom en slagroom ongeveer even koud zijn.
Lukt altijd!

Of je kan de shaker van Tupperware gebruiken, dan lukt het altijd! ;) (je moet die dan wel hebben he?)

Louise

Groetjes Louise