1

Onderwerp: Wie heeft ideeën hoe bio-fruit te verwerken in taart!

Ik ga over 1,5 week een taart bakken. (wedstrijd) Hierin moet ik iets v bio fruit in verwerken. Aan de buitenkant wil ik dit niet verwerken dus moet het in de vulling. Bij onze supermarkt heb je geen biofruit. Zelfs de AH heeft geen biojam. Ik heb wel zelf bramen in de tuin en die kunnen natuurlijk ook. Maar hoe zou je bramen moeten verwerken?Ik wil ze toch wel eventjes laten koken. Gewoon koken in eigen vocht en afkoelen en gebruiken door de botercreme? Hebben jullie andere ideeen? Of ik maak zelf jam en maak daar een laag van.

Eigenlijk wil ik weten: hoe gebruiken jullie vers fruit.  :)
Alvast bedankt!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Wie heeft ideeën hoe bio-fruit te verwerken in taart!

Vers fruit leg ik gewoon in de vulling. Bijvoorbeeld slagroomvulling met daarin partjes aardbei... Of kwark vulling waar ik ze gewoon in leg...

Wat je ook kan doen is jam maken... Maar doen meot je van die speciale suiker kopen, weet niet of dat ook biologisch moet? Die suiker hebben ze bij ons overal in de supermarkten...

Het is eigenlijk een rare wedstrijd op mijn werk. Alles mag, er moet alleen bio-fruit in verwerkt worden want dat is het thema die week. 
Ik heb nog gevraagd, mag ik met kleurstoffen werken etc. Geen probleem, alles mag als je maar bio-fruit gebruikt.
Verse plakjes aardbei of zo, wordt het biscuit daar niet droog van?
Maar verse aardbei kan ik me wel voorstellen op een taart. Bramen vind ik toch minder geschikt. Misschien is de jam wel een idee.
Een laagje merenquecreme (heb ik nog nooit op maar hoor er zulke geweldig berichten over, wil het graag maken. En een laag zelfgemaakte jam met bc-dijkje.  Het voordeel van jam is dat ik het van te voren kan maken. Minder stress de laatste dag. :think:
thxs  :thumb:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

4

biofruit op banketbakkersroommmmmmmmmmmmm

Let them eat cake
http://annettes.tk/