1

Onderwerp: Taartje voor een zoveel jarige bruiloft

Mijn 3de bestelling.. dit keer voor ouders van mijn oude werk. Ze vroegen of ik een taart kon maken voor hun (schoon) ouders, omdat die zoveel jaar getrouwd zijn. En hun zijn helemaal gek op marsepein. Tuurlijk wil ik dat wel.... het moest een taart met roze en wit worden.. en voor de rest mocht ik het allemaal zelf weten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RL7DUDUM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQAM8NS7.jpg

Op en aanmerkingen zijn van harte welkom.... zo leer ik alleen maar meer en meer.

Kan iemand mij misschien ook vertellen hoe ik het beste de lettertappits kan gebruiken?? Ik heb er alleen maar ruzie mee  :s  Ik werk alleen maar met marsepein.

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (11-09-2010 17:57)

Re: Taartje voor een zoveel jarige bruiloft

Hoi,

Je taart is erg leuk, ik heb alleen een vraagje: heb je een smoother gebruikt? Zo kun je je taart aan de zijkanten wat strakker krijgen en mooier in vorm. Je kunt dit ook met je handen doen, maar daarna met de smoother afwerken geeft toch een strakker resultaat.
Een smoother is een soort strijkplaatje, waarmee je over je taart strijkt zodat je taart meer in vorm komt.
Verder vind ik dat je prachtige kleuren hebt gebruikt.

Oja ik heb ook altijd ruzie met de tappits, ik gebruik ze niet meer.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je taart is erg leuk, ik heb alleen een vraagje: heb je een smoother gebruikt? Zo kun je je taart aan de zijkanten wat strakker krijgen en mooier in vorm. Je kunt dit ook met je handen doen, maar daarna met de smoother afwerken geeft toch een strakker resultaat.
Een smoother is een soort strijkplaatje, waarmee je over je taart strijkt zodat je taart meer in vorm komt.
Verder vind ik dat je prachtige kleuren hebt gebruikt.

Oja ik heb ook altijd ruzie met de tappits, ik gebruik ze niet meer.

Ik heb de smooter gebruikt aan de zijkant... de zijkant was ook gewoon glad hoor.. ik weet niet wat jij ziet in de zijkant waarvan je denkt dat het niet "goed" is??

4

IK denk dat ik weet waarom ze vraagt of je een smoother hebt gebruikt het lijkt of er een beetje een deukje aan de zijkant zit.
Maar ik denk dat het komt dat je misschien niet helemaal de kleurstof  goed door de marsepein hebt gemengd of het ligt aan je foto. Het lijkt namelijk of er een soort streep in je marsepein zit.

Het is een hele leuke lieve taart alleen ik maak zelf altijd aan de onderkant een randje vind ik zelf mooier afgewerkt maar dat is voor iedereen persoonlijk .  Succes met je taarten

5

asuncion schreef:

IK denk dat ik weet waarom ze vraagt of je een smoother hebt gebruikt het lijkt of er een beetje een deukje aan de zijkant zit.
Maar ik denk dat het komt dat je misschien niet helemaal de kleurstof  goed door de marsepein hebt gemengd of het ligt aan je foto. Het lijkt namelijk of er een soort streep in je marsepein zit.

Het is een hele leuke lieve taart alleen ik maak zelf altijd aan de onderkant een randje vind ik zelf mooier afgewerkt maar dat is voor iedereen persoonlijk .  Succes met je taarten

Je ziet een donkere streep er nog doorheen.. dat klopt.. maar dat zie je ook op de bovenkant een beetje. Vond het wel een leuk effect hebben  :) 
Jaa ik wil daar binnenkort ook keer mee beginnen.. maar weet nooit zo goed wat ik als onderkant kan doen. Ik heb wel zo'n tappit waarmee je soort van rondjes kan uitdrukken.. maar ook daar heb ik ruzie mee.. en lukt het me nog niet :)

6

het is een lief taartje.

Heb je wel de taart na het bakken omgekeerd? dan wordt de onderkant de bovenkant en loopt hij mooi strak. Misschien een tip voor de volgende keer?

Tappits met marsepein kan wel, moet je er een stukje huishoudfolie overheen leggen. Anders een klein beetje fondant kopen voor de letters.

Groetjes, Dorothea.

7

Je kunt voor randjes ook hele eenvoudige setjes kopen. Sierrand-uitstekers. Er zitten volgens mij 4 of 5 in een pakje en daar krijg je al hele leuke resultaten mee.  Ze zijn echt heel eenvoudig in gebruik.
Groetjes