1

Onderwerp: Marsepein wordt niet geel maar oranje.

Ik heb pas het setje kleurstoffen van Wilton gekocht en probeer nu mijn marsepein geel "golden yellow" te kleuren. Ik heb er al best veel kleurstof bijgedaan, maar het lijkt eerder oranje dan geel.
Wat doe ik fout??

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

2

Re: Marsepein wordt niet geel maar oranje.

Ik denk dat er misschien juist teveel kleurstof bij hebt gedaan. Bovendien wordt marsepein altijd anders geel dan fondant. Misschien kun je proberen een deel te mengen met een deel ongekleurde marsepein of met fondant?

3

Ik heb steeds een klein beetje erbij gedaan, maar misschien in het begin toch al teveel.

Ik heb geen fondant in huis, maar zou het ook beter kunnen kleuren als ik het meng met witte marsepein?

groetjes Ellen

4

je hoeft maar heel wienig te gebruiken en eerst goed doorkneden dan kan je pas de kleur bepalen als je hem dan te licht vind kan je een klein beetje erbij doen tot de gewenste kleur

en vaak kleurt hij door dus teveel gebruikt.

5

Golden yellow neigt inderdaad snel naar oranje. Je zult waarschijnlijk minstens de helft eraf moeten halen en die helft vervangen door blank, om weer warm geel te krijgen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

lemon yellow is echt geel

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Bedankt voor jullie reacties.

Dan ga ik de volgende keer nog minder gebruiken. Het is de eerste keer dat ik zelf marsepein kleur.
Voor nu is het niet zo erg, heb niet speciaal geel nodig, dus gebruik nu de oranje-achtige kleur wel. Maar het is wel handig te weten voor de volgende keer.

groetjes Ellen