1 Laatst bewerkt door Yvon (09-09-2010 19:48)

Onderwerp: HELP! bruidstaart zakt volledig in

Mijn prachtige bruidstaart voor mijn ZUS voor morgen heb ik vanmorgen meteen uit de vriezer in de koelkast gezet.
Eerst was het zweten en nu is het smelten! de hele achterkant zakt er af, en het wordt elk uur erger.

Wat moet ik doen????

Hij is van marsepein gemengt met fondant, gevuld met zwitserse room en aardbeienvlaaivulling en afgesmeerd met champagnebotercreme.

Ik zit hier zo ontzettend verdrietig te zijn terwijl de taart alleen maar erger wordt.................help wat moet ik doen

http://i336.photobucket.com/albums/n359/Sunobri/015-3.jpg

2

Re: HELP! bruidstaart zakt volledig in

oh wat erg yvon, heb je hem open en bloot in de koelkast gezet? of in doos. ben bang dat er te veel vocht bij is gekomen.

misschien ventilator erop zetten om hem wat te laten drogen????

ik weet het ook niet probeer mee te denken.

misschien in het ergste geval de bekleding eraf :think:  en opnieuw bekleden??

oh hoop zo voor je dat het goed komt.

suc6 en sterkte

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

3

oh zie nu je foto pas, ik denk bekleding er zachtjes afhalen en redden wat er te redden valt :s

en proberen opnieuw te bekleden.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

Oh wat verdrietig om te zien! Ik denk ook dat je het best opnieuw kunt bekleden. Heb je nog genoeg materiaal?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Waar woon je? Misschien dat een van ons kan komen helpen?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

ow... ik heb geen idee hoe en wat, maar
STERKTE!

7

Ach, meid, wat een drama. Ik denk dat er niets anders op zit dan hem opnieuw te maken. Waar woon je? Misschien dat iemand je uit de brand kan helpen?

Ik heb zelf net een kilo botercrème gemaakt, er staan nu twee kapsels te ontdooien in de vriezer, ik heb ook nog zojuist oreovulling gemaakt en in de kast staan nog wat blikjes kersen/zwarte bessen/aardbeienvulling. Als je het nodig hebt moet je maar reageren.

Ik ga ze nu vullen (decoreren doe ik pas morgen, dus als je wilt kan je ze vanavond laat gevuld en al ophalen). Begin ik morgen wel opnieuw :).

Ik woon in Katwijk ZH.

Jacqueline

8

Wat lief!
Ik heb net mijn zusje gebeld en die is mij even komen troosten ;)
Ik vrees dat het hema taarten moeten worden morgen.

Ik heb nu de bovenste er af gehaald en ga die opnieuw doen. Maar heb niet genoeg voor de rest.

De ventilator er op: dan moet hij toch uit de koeling, is dat wel verstandig

9 Laatst bewerkt door yakefrank (09-09-2010 20:31)

Waar woon je dan?????

Ik maak er zo een voor je, geen enkel probleem! Ik wil hem ook nog wel bekleden met wit?

Jacqueline

Ja laat ff weten waar je woont, ik heb ook nog een voorraad kast vol namenlijk!

Gr. Lies(beth)

11

dronten.............of all places

ik heb ook genoeg staan, en wil je graag helpen!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

is voor mij een uur rijden.. iemand die dichterbij woont...?

14

Poeh, Dronten..... Ik heb geen auto, maar als je hem wilt ophalen?

Waar wordt de bruiloft gehouden?

Wie o wie woont er in de buurt van Dronten????

Jacqueline

15

wat erg voor je....... de nachtmerrie voor iedere taartenbakster....  :(

16

Als je hem opnieuw gaat maken...niet meer afsmeren met champagnebotercrème. Afsmeren met botercrème 1:1!!
Heel veel succes hoop dat het je nog lukt.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

17

is het dat geweest? de champagnebotercreme van canei?

18

Ow wat zal jij balen! Ik hoop echt dat er nog iemand is om je te helpen, wat een lieve reacties weer!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Hmm Dronten... Da's ruim anderhalf uur rijden....
Jammer dat ik je niet kan helpen. Iemand anders die wel in de buurt woont van Dronten?

Succes, ik hoop dat je nog een oplossing kunt vinden en dat het toch een mooie dag zal worden morgen!

Gr. Lies(beth)

20

Yvon schreef:

is het dat geweest? de champagnebotercreme van canei?

Ja, daar mag je wel vanuit gaan. Ik denk dat je botercreme van de mix hebt gemaakt? Dat gaat heel vaak fout. Ik zou de bekleding er vanaf halen, opnieuw afsmeren met 1:1 en opnieuw bekleden.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

sja jeetje zeg... ik heb hier wel een bak wit fondant liggen...
misschien kunnen we in Amersfoort afspreken? dat ligt tussen ons in...

22

Oooh wat balen! Ook ik woon een uurtje rijden.. Je mag wel marsepein en fondan komen halen maar is wel een eindje rijden..

Niemand uit de omgeving van Dronten hier????? :)

Groetjes, Aaf

Yvon, jammer dat je niet reageert, want ik wil wel graag weten of ik in de auto moet stappen of niet...

24

Jeetje meiden wat lief allemaal! Ik ben nu de top opnieuw aan het doen. Ik heb de rest in de vriezer gegooid. Dat wordt dan maar ijstaart. De top doe ik nu dus opnieuw maar ik heb er een hard hoofd in. Mijn zusje heeft er vrede mee, dus dan moet ik dat ook maar hebben. Ik moet mij ook voorbereiden op de taak als CM en getuige en moet genieten van de dag. Ik ga dus proberen het van mij af te zetten nu ik begrepen heb van jullie dat het dus gewoon einde verhaal is........

Nogmaals superlief al die reacties hoor!! snik

gelukkig dat je een oplossing hebt.
haha ijstaart, ja dat kan ook natuurlijk!!
geniet ervan morgen!
enne, alvast gefeliciteerd!! :Y