1

Onderwerp: mix voor stroopwafel cake

Hoi, ik heb mix voor stroopwafel cake gekocht. En wil graag een mini taartje maken van 13 cm rond. Weten jullie de verhoudingen die ik dan moet gebruiken?
Op het pak staat voor cakevorm van 22-24 cm, 500 gr. mix, 250 gr boter, 4 (L) eieren(220 gr), 3 eetlepels water.
Wie kan mij helpen, ik wil vanavond nog de taart maken.
:rolleyes:

2

Re: mix voor stroopwafel cake

geen idee ik zou de inhoud berekenen van die 'cake' en de inhoud van je taartjes en dan kan je de verhouding berekenen.

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

3

daar is een truckje voor, maar ik weet het niet zeker je moet dat afmeten met water dus je blik 3/4 vullen met water en op iedere 1/2 of iedere L moet dan zoveel gr meel en zoveel gr ei maar mischien vind je dat bij de zoekfunctie hoe het precies werkt.

maar goed 13 cm rond is wel heel klein

Lieve groetjes van Nicole

4

:think: Hmm, het is 14 cm doorsnede buitenmaat. Lekker klein, goed voor de lijn, ha, ha.
Ik zat net ook te denken om maar van alles de helft te doen en dan vullen tot de helft ongeveer. Best lastig.

5

Beschuitmix 100 gram
75 gram ei
10 ml water
280 gram marsepein. :thumb:

Omgerekend uit de tabel uit het forum.

Groetjes Jolanda  :Y

Met vriendelijke groet
Jolanda

6

omrekenen doe je zo:
delen door 22 en dan keer 13.

Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

7

thanx! :D

8

jolandavrk schreef:

omrekenen doe je zo:
delen door 22 en dan keer 13.

Jolanda

'k wil geen spelbreker zijn, maar volgens mij klopt dit niet ....
De cakevorm waar vanuit gegaan wordt is een rechthoek en de taart die ze wil gaan maken is rond....

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

:nooo het klopt idd niet. Het deeg steeg aan alle kanten over mijn vormpje. Maar ik heb hier wel een oplossing voor gevonden. Ik heb het wel gedeeld door 22 en keer 13 gedaan (dit rekent lekker makkelijk), maar de beslagkom niet helemaal leeggeschept. Zeg maar slordig leeggemaakt, dan kan het wel. Tja, het enige is dat je dan weer wat moet weggooien.
Maar daar kwam mijn dochter met de geweldige oplossing om het restant in een cupcakevormpje te gieten, dan kan ze die mee naar school nemen.   :lol:  Nou, dat is dan weer mooi opgelost. Zij 2 cupcakejes en in een klein taartje