1

Onderwerp: Dummy voor fotografieworkshop

Na een taartenstop van 4 maanden voor het eerst weer een taart "gebakken". Nou ja, gedecoreerd eigenlijk, want hij is lekker gevuld met piepschuim. Bedoeld als onderwerp voor de fotografie workshop van Simone van Junglefrog van vandaag en omdat ik nog niet veel foto's van babytaarten op mijn site heb is het babyroze geworden. Ik vond het een leuke workshop, maar omdat ik een compactcamera heb, zijn de mogelijkheden toch wat beperkter. Nu is mijn verlanglijstje dus aangevuld met een spiegereflexcamera, hahaha. Maar ik ben toch tevreden over de foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOYVW4IQ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRC7JLUC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCQYBGBV-D.jpg

Groetjes, Elly

2

Re: Dummy voor fotografieworkshop

Schattig taartje en mooie foto's!

3

Inderdaad mooie foto's en een prachtige lieve taart

wat een schattig maar toch weer stoer taartje!!! Prachtig!

5

Oooooooh wat schattig !!! Super leuk, die kleuren, de stippen, de strikken, het schoentjes, de foto's  :thumb:

En hoe is het nu met je? Heb je al resultaat geboekt?

Groet, Jolanda

6 Laatst bewerkt door kwebbeltje (06-09-2010 20:46)

het is een heel leuk taartje en ik moet je eerlijk zeggen dat je wb taart fotografie niet eens zoveel verschil hebt met het resultaat tussen de beide camera's, misschien dat je met cupcakes iets meer verschil inscherpte diepte kan doen, maar met de taarten valt mij dat toch best tegen hoor!
ik vond het heel leerzaam en gezellig in ieder geval ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Jol321 schreef:

Oooooooh wat schattig !!! Super leuk, die kleuren, de stippen, de strikken, het schoentjes, de foto's  :thumb:

En hoe is het nu met je? Heb je al resultaat geboekt?

Uhhm, je bedoelt denk ik de reden dat ik een tijdelijke taartenstop heb ingevoerd? Ik ben nu 10 kilo afgevallen sinds eind april met een eiwitdieet en 3x per week naar de sportschool. Hoewel ik blij ben met die 10 kilo, valt het resultaat me toch een beetje tegen. Ik had gehoopt voor 1 september 20 kilo kwijt te zijn, zeker na alle succesverhalen. We zijn nu aan het klussen in huis, over 2 weken hoop ik dat we daarmee klaar zijn, en dan pak ik het dieet weer op. Op naar de -20 kilo!

Groetjes, Elly

8

kwebbeltje schreef:

het is een heel leuk taartje en ik moet je eerlijk zeggen dat je wb taart fotografie niet eens zoveel verschil hebt met het resultaat tussen de beide camera's, misschien dat je met cupcakes iets meer verschiel inscherpte driepte kan doen, maar met de taarten valt mij dat toch best tegen hoor!
ik vond het heel leerzaam en gezellig in ieder geval ;)

Toen ik thuis de foto's nog een bekeek, vond ik dat er inderdaad wel mooie tussen zaten. Op de workshop kon ik dat niet goed zien, omdat ik schuin voor het scherm zat.
Heb je nog foto's gemaakt van je taart voor de workshop? En zie je nog verschil met de workshopfoto's? Ik ben wel benieuwd naar het verschil voor en na. Leerzaam en gezellig was het zeker  :Y

Groetjes, Elly

9

Wat een schattige taart en mooie foto's hoor!

10

Super  :thumb:

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

11

Dat bedoelde ik inderdaad, Elly! Kan me voorstellen, dat het je tegenvalt, maar 10 kg is natuurlijk al wel super! En langzaam afvallen is duurzamer, toch?! Ik ben al een jaar pogingen aan het doen en het lukt helemaal niet, sterker nog: niet veel eten en toch aankomen, ik word er moedeloos van. Moet regelmatig aan jouw opmerking denken, dat je een taartstop in het gelast om aan jezelf te werken, want ik hol maar door en kom niet toe aan bewegen, consequent water drinken etc.
Zet 'm op, het gaat je lukken!

Groet, Jolanda

12

Mijn diëtiste zei het al eens en uit een bodyscan op de fitnessschool bleek ook dat ik een lage stofwisselingssnelheid heb, nl. 1495 kcal, ipv tussen de 1750 en 2000 wat normaal is. Ik had al driekwart jaar een dieet van 1500 kcal gevolgd via de diëtiste en na die periode was ik 2 kilo zwaarder  :rolleyes:
Vandaar de taartenstop om de drang naar zoet te doorbreken en een rigoreus dieet en veel sporten. In de eerste week was ik 3,5 kilo kwijt, daarna werd het steeds minder, soms stond ik 3 weken stil en viel ik daarna weer 1 kilo af. Zeer, zeer, zeer frustrerend gezien al de moeite die ik ervoor moest doen en nee, ik heb niet gesmokkeld. Nu heb ik geaccepteerd dat het er wel af gaat, maar alleen niet zo snel. Veel sporten is voor mij de truc om toch gewicht te verliezen. Nog 1,5 á 2 weken klussen in huis, en dan pak ik het dieet en de sport weer op. Ik houd je op de hoogte.

Groetjes, Elly

13

super!

14

Wat een lieve, stoere, strakke taart!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

15

prachtige stapel, geweldige strik

16

nou, ik zie toch wel daarwerkelijk verschil met voor en na foto's bij mijzelf hoor, ze zijn veel helderder en de belichting is nu veel meer verdeeld, het ziet er ook allemaal wat frisser uit. en sommige foto's vind ik zelf zo mooi dat ik ze best zou willen uitvergroten :o  :o  :lol:  :Y  erg he? om dat vanje eigen werk te zeggen  :lol: ik heb vandaag gelijk verder geoefend, want dat moet altijd van mijzelf want anders ben ik alles zo weer vergeten en dat wil ik natuurlijk niet. ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

17

Hi Elly,

Mooi je foto's. Heb je thuis nog geoefend? Ik wel. Gelijk wat leuke achtergronden gekocht. Nu veel oefenen....

18

Oefening baart kunst, hahaha. Ik heb helaas weinig kunnen oefenen, want we zijn nog steeds aan het klussen. Inmiddels is de woonkamer aan de beurt. Ik denk dat ze maandag of dinsdag klaar zijn met alles en kan ik eindelijk weer alles op zijn plek zetten. Ik heb ook weinig tijd voor het forum (ik spijbel nu effe). Ik hoop inderdaad dat ik straks niet alles weer vergeten ben.  Ik zie nu wel meer mogelijkheden om foto's te maken. Mijn taardendummies staan tijdelijk boven, en daar hebben we pas behangen. Wit behang, met een heel groot patroon, met tussen de patronen parelmoerglans. De bruidsjurk van Wendy, die ik als dummy heb gemaakt, staat nu voor dat behang en dat staat me toch leuk. Ik kreeg meteen de kriebels om een foto te maken, maar ja, in welke doos ligt mijn toestel nu  :think: .

Groetjes, Elly

19

Nou Elly Ik vind m super! Jammer dat ik niet wist dat je ging, anders had ik wel mee gewild eigenlijk!
10 kilo is hartstikke goed joh, succes met de verbouwing!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!