Re: Hortensia's en roosjes in zoete kleuren
ook ik ben er helemaal weg van . die kleuren ook...heerlijk zoetig
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Hortensia's en roosjes in zoete kleuren
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wauwie echt een plaaaatje en die standaard!! Helemaal AF!
Mooi stapeltje.
Prachtig, mooi gedaan!
Ooh wat leuk, zoveel reacties al op m'n taart!
Even wat antwoorden op vragen die ik voorbij zag komen:
De Hortensia's en Hortensiabladeren zijn gemaakt met de JEM Hydrangea Set.
Ik zag er best tegenop deze te gebruiken, aangezien ik geen ster ben in Tappits en Patchwork Cutters, dus zat er zelfs aan aan te denken de Hydrangea Plungers alsnog aan te schaffen (te vinden op taartendecoratie.nl). Uiteindelijk viel het reuze mee, fondant met tylose en dat na het uitrollen even laten liggen voor gebruik.
De grote bloemen zijn gemaakt met de Städter Waterlelie & Anjer Plunger Cutter set, in eerste instantie alle 3 de formaten, maar die vond ik echt te groot voor op de taart, dus uiteindelijk alleen de 2 kleinste formaten gebruikt, plus de FMM Primrose Cutter voor het kleine bloemetje in 't hart. De bloemenhart zelf heb ik gemaakt met een bolletje fondant en deze met gewone kristalsuiker besprenkeld.
En de bloempjes heb ik laten drogen in een stuk noppenisolatieschuim (hoop dat 't zo heet) van de bouwmarkt. Voor een paar euro verkrijgbaar bij bouwmarkten.
Mooie taart
Toch nog een vraagje. Hoe heb je de rose en groene sliertjes bovenop de taart gemaakt?? Ik zie ze vaker voorbij komen maar geen idee hoe je ze maakt.
wat een super taart zeg!
ik vind m geweldig!!!!!!
mag ik vragen welke kleuren dit zijn?
heb je de bloemen ook gedust?
De roze en groene sliertjes bovenop zijn gemaakt van fondant met tylose. Normaal maak ik sliertjes met de sugargun, waarbij ik dan met de hand de punten nog wat dunner uitrol. Deze keer heb ik ze volledig met de hand (en smoother) uitgerold.
Daarna wikkel je de sliertjes rond bijv. een kwastje, pen oid en andere sliertjes heb ik gewoon met de hand wat bochten in geplooid en daar een pen oid onder gelegd tijdens het drogen. En dan is het nog slechts een kwestie van geduld hebben en de slierten de tijd geven goed in vorm uit te harden.
De basiskleuren die ik voor 't roze en groen heb gebruikt zijn Electric Pink en Electric Green. En daarna is het gewoon regelmatig nog eens wat wit, lichtgele vanillefondant of toch weer wat roze/groene fondant toevoegen, zodat je diverse kleurschakeringen krijgt binnen dezelfde kleur groen.
En de bloemen zijn inderdaad gedust.
Mooi gedaan! Scherpe foto ook.
Wat een schatje
Super mooie taart hoor, die bloemen zijn ook erg mooi en zeker niet te groot
Echt een schatje, die kleuren zijn erg mooi!!
Wow. wow, wow!! Wat is deze geweldig mooi...weer zo'n taart waar ik echt helemaal weg van ben! Prachtig gedaan
Erg mooi en je kleurgebruik is super!
oh, wat een mooie taart zeg!
prachtig gewoon!
Oooooooohhh...
en
Aaaaaaaaaahhh....
(beter kan ik ook niet verwoorden hoe prachtig ik deze taart vind...)
Aaaaaaaaaaaaaah, prachtig zeg!! wat een mooie kleuren combinatie! Mooie bloemen.
Supermooi en inderdaad heerlijk romantisch
Echt een vrolijk geheel!
JEETJE wat mooi
de kleuren zijn echt super, als het mag sla ik hem meer dan graag op
^^
suuuuuper gaaf!!!
JEETJE wat mooi
de kleuren zijn echt super, als het mag sla ik hem meer dan graag op
^^
Natuurlijk mag dat, anders zou ik m'n taarten hier niet plaatsen hoor.
Ik vind het alleen maar leuk als mensen inspiratie halen uit een taart van mij en ben iedereen ook heel dankbaar voor alle inspiratie die ik hier weer opdoe!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Hortensia's en roosjes in zoete kleuren