1

Onderwerp: tips bij kleurbepalen

Hai,

Ik ben hartstikke nieuw in de taartenbak en decoratiewereld.
Wat ik zie vind ik allemaal prachtig.
Nu wil ik voor mijn jarige kleindochter een taart maken met een gek eendje erop. Dat plaatje is niet het probleem maar mijn docher wil een gele taart en ik word maar niet geinspireerd door die kleur.
Ze wil het eendje groen maar ik ben vind de kleur die ik heb er niet bij passen. Heb de kleur al donkerder gemaakt maar vind het nog steeds niks. Ik dacht nu aan een heel lichtgele kleur met een knallend geel eendje maar ik wil wel dat het een lieve taart word.
Iemand nog leuke of nuttige tips?? Ik wil ook graag op safe spelen wat betreft de vulling. Kan ik me dan maar het best houden aan botercreme??
alvast bedankt voor de reacties :)

Grace

2

Re: tips bij kleurbepalen

Als je een heel klein beetje van je geel door de groen kleurt, heb je ongeveer de zelfde kleurtoon; lukt dat niet?
Knallend geel is op zich niet 'lief', maar wel lekker vrolijk voor een kleinkind. En ach, als zij die combinatie nou wil?

Op safe is idd botercrème (van mix of merengue) of bijv. zwitserse room (moet wel in de koelkast).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik denk dat een knallend geel eendje op een lichtgele taart heel goed kan. Misschien is het een idee om er een zwart randje langs te doen, dat zie je wel vaker en dat accentueert het eendje mooi. Eigenlijk net als bij de avatar van marianne, die voor mij reageerde.

Vulling die safe is: aardbeienjam en banketbakkersroom (dat wordt bij mij voor 98% van de taarten besteld)

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen.

Gisteren ben ik ook nog maar een keer langs de taartenparade gelopen en daar kwam ik bij de babytaarten ook nog een paar mooie kleurcombi's tegen.

Gaat vast lukken.