1

Onderwerp: "gezondere" taart

Ik krijg net een mailtje van iemand die een taart bij me heeft besteld
(die ze overigens wel erg lekker en mooi vonden), maar van sommige visite hoorden dat het erg zoet is..
.. of ik misschien wel een taart kan maken zonder suiker laag.. met fruit eromheen ofzo...  In ieder geval een gezondere variant.
Maar dan wel met een paar geboetseerde figuurtjes erop.

Ik heb geen idee wat ik moet/ wil en kan maken. Mijn hobby is
zoete taarten maken haha , maarja misschien dat iemand een geniaal idee heeft? Ik zou het echt niet weten, behalve in de richting van een slagroom taart.

:/

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

2

Re: "gezondere" taart

tsja die opmerking krijg ik ook iedere keer.
Ik probeer nu minder zoet te vullen, dat scheelt waarschijnlijk al wel. Anders zou ik het ook niet weten.   :rolleyes:

Dat is toch een TAART waard!

3

In ieder geval zou ik de mensen adviseren niet te grote stukken te nemen, dan  blijft het lekker. Het is tenslotte geen appeltaart.

En een taart met fruit, er zijn al meerdere voorbij gekomen op het forum. Je kan bijv een taart afsmeren met botercreme, de buitenkant dan bekleden met choco sticks en bovenop fruit.

Kijk hier maar eens:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=111951

En qua vulling kan je ook lichtere varianten nemen, zoals een fruitmousse.

En ja als ze echt niet van zoet houden, moeten ze maar een hartige taart nemen  :lol:

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

Ik vind dat van klanten altijd zo apart... dan bestellen ze een taart, willen ze een vulling met chocolade en jam en dan een laag marsepein etc etc en dan komen ze vertellen dat de taart zoet is... Tja...  :rolleyes:

I'm not bossy, I just have better ideas...

5

het is taart, als je gezond wilt eten pak je een lading fruit

6

Haha, heb ook maar besloten dat ik het ook niet weet.
Ik maak graag taarten van fondant .. dat is mijn ding, en
dat heb ik ze terug gemaild (netjes omschreven hoor ;) )

Nog niks gehoord,  ben benieuwd wat ze willen.

Facebook

etmc schreef:

het is taart, als je gezond wilt eten pak je een lading fruit

Precies  :lol:

I'm not bossy, I just have better ideas...

8

ik hou zelf ook niet zo van zoet maar vind het werken met fondant zo leuk :lol:  Daarom maak ik de botercreme af met wat citroenaroma en probeer de vulling ook fris te houden. De aardbeienmousse met limoen erdoor is hier favoriet. Dan valt het wel mee met het zoete allemaal.
En idd wat gezegd is: als je echt gezond wil neem je gewoon fruit. Dat vond ik een goede opmerking :Y

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

Het was gevuld met bbr en jam en bekleed met vanille fondant,
dat is toch al niet vreselijk zoet?  Zoeter dan een slagroom taart maar toch...

Facebook

10

Er stonden laats op het forum ook hele mooie "gezonde taarten" met chocolade sticks rond de zijkanten en dan seizoensfruit boven op.

Ik kan zo snel geen plaatje vinden maar misschien is dat wel een idee voor een minder zoete variant.

11

Ja heeft Ilovetaart geplaatst bovenin dit topic :D
Is een heel goed idee, alleen moet het een kindertaart zijn, met geboetseerde cars autootjes.  :lol:

Facebook

12

Oeps die had ik even gemist :o

13

goede tips allemaal al wel!!! niet veel meer op aan te vullen..
fondant is nu eenmaal heel erg zoet. ze kunnen natuurlijk het fondant van individuele puntjes afplukken als ze het te zoet vinden, doe ik ook wel eens zelf.

frisse vullingen is inderdaad een oplossing; lemoncurd is een goede.
en afsmeren met een mooie laag citroen mascarpone frosting zou ook een oplossing zijn. maar dan heb je wel een andere look voor je taart.