1

Onderwerp: Met controller graag!

Dat wilde deze mevrouw bij de Playstation3 taart voor haar vriend.
De controller heb ik gemaakt van Cereal Treat, geweldig spul!!

De taart is gevuld met Marsmousse en banketbakkersroom op verzoek.

Hij is net opgehaald en gelukkig zeer goed ontvangen :). Ben benieuwd wat de jarige ervan vindt... En jullie natuurlijk!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-REV47GFH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNSWRDOD.jpg

En de controller nog even.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKZIQF3S.jpg

De glimmende lijntjes op de voorkant van de playstation op de 1e foto is de weerspiegeling van de flits in de folie, het zit er in het echt dus niet in hoor :).

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Met controller graag!

Die is gaaf!!!!wat mooi gemaakt.

3

mooi!

4

Cool

Heel mooi!!

En die cereal treat, wat was dat ook al weer???
Is dat wat ze bij Cake Boss op Discovery gebruikte? Zag er altijd makkelijk uit maar vraag me af hoe je het maakt....

6

Heel goed gelukt hoor! Ik vind hem echt geweldig geworden. Wat ik me wel afvraag: hoe heb je die cereal treats zo mooi glad gekregen. Ik heb zelf onlangs een controller van cereal treats gemaakt bij een x-box taart maar ik kreeg de bovenkant niet zo glad als jou. Ik heb het nog geprobeerd om de cereal treats bij te snijden met een mes, maar toen ze afgekoeld waren was het geheel toch wel erg hard en schoot ik zelfs met het mes uit en durfde ik niet verder te snijden. Uiteindelijk heb ik het wel bekleed en zag het er wel goed uit, maar als je me een tip kan geven hoe ik het de volgende keer beter kan doen graag!

Groetjes Angelina :thumb:

7 Laatst bewerkt door Lori (08-09-2010 21:54)

Wauw! Die is gaaf, net echt!! Wat netjes gemaakt... en die controller erbij.... meptaartje voor de jarige  :lol:  :lol: ?
Maar wat is cereal treat?

8

Bedankt voor jullie leuke reacties! En dat hij net echt lijkt is natuurlijk een mooi compliment :). Hoop dat de jarige dat ook vindt...

@ Michelle's Knutsels: Cereal treats is inderdaad datgeen wat ze bij Cakeboss gebruiken. Het ziet er makkelijk uit, maar dat is het ook! En je kan er geweldige en eigenlijk alle mogelijke vormen uit maken. Het recept staat hier bij ingezonden recepten!

@ Angelina17: Na het maken van het hele cerealmengsel heb ik het in een ovenschaal gestort. Met een warme lepel heb ik het uitgestreken over heel de schaal, net zo lang totdat de bovenkant redelijk strak was. De oneffenheden die je dan nog houdt, heb ik met botercrème weggewerkt en dan zie je er na het bekleden inderdaad weinig meer van :). Succes!

@ Lori: Inderdaad..meptaartje voor de jarige ;). Hij werd 26 fzo, dus ja dan hebben ze die nog wel nodig he :D.
Cereal treat is een mengsel van boter, marshmellow en rice crispies. Het is heel erg geschikt voor het maken van 3d-vormen. Recept staat hier op de site.

9

gaaf geworden..weinig spelcomputers gezien die zo mooi gelukt is hoor! Wauw

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

10

Die is gaaf!!!!!!!!

11

heel erg mooi!!! Enne marsmousse? Klinkt lekker! Receptje?

12

Wauw en wat een goeie tips lees ik van je! Ik vind hem geweldig!!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

13 Laatst bewerkt door XEsterX (09-09-2010 12:09)

Mooi!!!!!Je brengt me trouwens op een ideetje ;)
Man wil de nieuwe xbox hebben en die kan hij wel krijgen met kerst  :D

If life gives you lemons, make lemonade!

Wat gaaf zeg!
Mag ik um opslaan?
Ik vind het echt heel echt lijken!

15

Goh...dat iedereen hem zou echt vind lijken zeg!
Ik moet toch wat zekerder worden over mijn taarten denk ik, ik was weer zoooo ontevreden..
Deze reacties doen me wel heel goed, echt leuk  :o

Tuurlijk mag je hem opslaan Angela!
En de marsmousse, Sprokkel, die staat bij Recepten en dan bij Vullen. Ik heb hem alleen niet zo gemaakt als in het originele recept, maar op de manier van de chocolademousse met marshmellows.

16

Bedankt voor je tip, ga zeker nog eens iets maken met cereal treats en dan ga ik het zeker op jou manier proberen glad te krijgen. Groetjes Angelina ;)  :)

17

Heb je er dan ook nog boter en marschmellows (raar woord, vast niet goed geschreven :o ) door? Misschien beetje domme vraag...

18

Er zijn geen domme vragen is mij altijd geleerd :)..

Ik heb eerst de boter laten smelten, daarin de marshmellows gedaan, het water en de mars op stukjes.
Langzaam alles laten smelten tot het één geheel is.
Af laten koelen (hoeft niet helemaal koud te zijn) en dan de geklopte slagroom erdoor. Volgens mijn man was hij heeeeeeerlijk!