26

Re: Polkadot Bruidstaart met vervelende afloop

Wat een mooie taart!!

Op mijn eigen bruiloft moet ik de DJ contant betalen, dit was niet vooraf afgesproken, anders had ik gezorgd dat er een envelop met geld bij mijn moeder had gelegen. Nu heb ik de enveloppen die we gekregen hebben opengemaakt om de man van te betalen. En eigenlijk vind ik dat de bruid dit ook gewoon had kunnen doen.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

27

Nou... het staat op mijn rekening!  :Y

I'm not bossy, I just have better ideas...

28

Ik heb dit afgelopen vrijdag ook meegemaakt. 9 taarten op een Griekse standaard opgebouwd in een lief kerkje in Uithoorn. De catering was er weg van en na het opbouwen vroeg ik aan hen bij wie ik kon afrekenen. Er was al een klein bedrag vooruit betaald en het restant zou bij aflevering voldaan worden. Je raad het al.......niemand wist ergens van. Even heb ik in dubio gestaan om de hele boel weer af te breken en mee te nemen. Een familielid van het bruidspaar heeft me zijn woord gegeven dat de rekening betaald zou worden en ik heb best wel even in de zenuwen gezeten of dit ook echt het geval zou zijn. Toch had ik ergens nog het vertrouwen dat dit ook zou gebeuren en zaterdagmorgen werd ik door de bruidegom gebeld met veel excuses en of ze langs konden komen om de standaard terug te brengen en te betalen.
De taart is dan ook netjes betaald maar in het vervolg laat ik grote taarten toch ook vooruit betalen.
Ik hoop dat je je geld nog krijgt want je hebt er toch een hoop werk aan gehad en kosten gemaakt.

Groetjes Fatima

29

De taart is prachtig!!
Inderdaad erg vervelend!
Toen ik nog niet officieel was had ik heel vaak dit soort problemen.
Maar om nou de bruid mee te nemem om te laten pinnen gaat me te ver hoor haha.
Een paar keer hebben ze het achteraf overgemaakt ook al was ik daar niet blij mee.
Een aantal keren zijn ze het de volgende dag komen brengen (was ook niet de afspraak...
En een aantal keren heb ik de locatie met mij af laten rekenen dat was de laatste paar keer toen ik het helemaal zat was.Dat was een keer bij een hotel een super grote opdracht 4 laags taart en 150 cakjes dat is natuurlijk een mega bedrag!!
Ik stond er op dat het betaald zou worden ben erg netjes gebleven heb de situatie uitgelegd en ze hebben netjes betaald en dit opgeteld bij de rekening van het bruidspaar.
Op de momenten dat dit gebeurde vond ik het ook erg vervelend maar achteraf kreeg ik vaak nog bloemen of bedankt kaartjes met excuses en ik ging er zeker niet vanuit dat er niet meer betaald zou worden.
Beetje vertrouwen in de mensheid :)

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

Ik ben het ook met Yakefrank eens hoor. Hoe vervelend de situatie ook is, ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om de bruid hier op haar dag mee lastig te vallen, laat staan zulke dreigementen te uiten.
Ik leef met je me hoor, begrijp me goed, en ik vind je taart erg mooi, maar ik zou dit anders hebben aangepakt.

Ik hoop voor je dat alles goed komt, en dat je vertrouwen in de mensheid een beetje wordt hersteld.

Sterkte!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

31

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik ben het ook met Yakefrank eens hoor. Hoe vervelend de situatie ook is, ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om de bruid hier op haar dag mee lastig te vallen, laat staan zulke dreigementen te uiten.
Ik leef met je me hoor, begrijp me goed, en ik vind je taart erg mooi, maar ik zou dit anders hebben aangepakt.

:Y ...gelukkig dat nu toch alles is goedgekomen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Het is nog vroeg voor mij, dus ik heb niet goed gelezen... :lol:

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

33

Ten eerste vind ik het een mooie taart en ben ik blij dat het goed is afgelopen.

Misschien ben ik te lief (en ga ik vast nog wel een keer op mijn smoel) maar ik had toch zeker niet de bruid meegenomen van haar feest om te gaan pinnen. (had ik als bruid ook niet gedaan) en ik was ook zeker niet gaan dreigen, sorry maar dat kun je in mijn ogen gewoon niet maken. Ook al heeft ze niet betaald, je kan niet iemand persoonlijk bedreigen. (zo staat het er namelijk wel)
Dat ze een taart binnen een half uur 'wegwerken' is denk ik ook redelijk normaal met zoveel mensen, haha. Ik weet niet of je daar iets over kunt zeggen, ze mogen dat ding zo snel opeten als ze willen natuurlijk.

Ik begrijp volkomen dat het een hele vervelende situatie is en dat je er echt van baalde dat je geen geld kreeg, maar de manier waarop je het hebt aangepakt vind ik toch niet zo netjes.

Ik heb het een keer met een kinderfeestje gehad. Mevrouw was vergeten te pinnen en we hadden alles al klaar. Ze zou betalen bij het feestje zelf, contant. Ik heb haar gezegd dat ze het kon overmaken, mijn bankrekeningnummer gegeven en ik ben vertrokken. Twee dagen erna stond het op mijn bankrekening en met fooi erbij. Ik moest haar wel vertrouwen, dan had ik zelf maar moeten zeggen dat ze het eerst moest overmaken...

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

34

Leuke taart!
Alleen het verhaal der om heen is niet zo leuk...
Ik denk eerlijk gezegt (zoals al eerder genoemt is hier) dat de bruid gewoon al van tevoren wist dat ze geen geld had om jou te betalen, maar dat ze gewoon de taart wel heel graag wilde.
Dat ze dan het risico op een conflict neemt vind ik echt brutaal.
Maja...
Sommige mensen zijn nou eenmaal brutaal.
Zo ie zo denk ik ook dat de bruid niet wilde dat iemand anders met haar pinpas naar de bank ging, want je kan mij niet wijs maken dat ze niet wist dat ze geen geld meer had.
Toch wel genant als ze der ceremoniemeester met een pinpas op pad had gestuurd waar geen geld op stond, toch?!
Toch vind ik alleen dat jij niet had moeten vermelden dat je een hele grote foute ex hebt, dat vind ik zelf ook echt heel aso overkomen.

Al met al, het is goed gekomen en daar gaat het uit eindelijk om.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

35

Bloemetje schreef:

Nou... het staat op mijn rekening!  :Y

:thumb:  :lol:

36 Laatst bewerkt door Studio Taart (08-09-2010 15:55)

Ik heb het gebeuren en jullie reacties allemaal even laten bezinken. Begrijpelijk dat sommigen nu denken dat ik haar heb lopen bedreigen, maar dat was niet echt het geval, ben heel rustig gebleven, alleen is het navertellen altijd anders omdat het enkel woorden zijn. Ik voelde me gewoon bedonderd, afspraak = afspraak en als mevrouw dan gaat pinnen en er staat niets op haar rekening, dan groeit bij mij het vervelende gevoel dat ze me in de maling neemt en dan ben je bij mij gewoon aan het verkeerde adres.

Als ze van tevoren had laten weten niet op die dag te kunnen betalen, dan hadden we daar gewoon een afspraak over kunnen maken. Ik ben echt de moeilijkste niet. Maar mij taart laten maken voor 100 man, 140 km laten rijden, een uur laten blijven om de taart aan te snijden en dan aankomen met 'ik heb geen geld', dat vind ik gewoon asociaal.

Gelukkig heeft ze het alsnog betaald, maar ik heb mijn lesje wel geleerd voor de volgende keer. Enerzijds om de betalingsafspraken extra duidelijk te maken en anderzijds door meer vertrouwen te hebben in mijn medemens.

I'm not bossy, I just have better ideas...

Je bent een goed mens hoor Bloemetje! Sorry voor mijn misvatting  :Y

38

Allereerst: wat een prachtige taart! 'Simpel maar chique!'

Verder: wat een ontzettend vervelend verhaal zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je flink in de maling genomen voelde. Jammer dat sommige mensen niet het fatsoen hebben om zich aan bepaalde afspraken te maken. Voor hen betekent het verder misschien niets, maar voor jou was dit natuurlijk een hele nare ervaring!

Hopelijk zal dit je nooit meer gebeuren!

Groetjes Laura!