Ik heb het gebeuren en jullie reacties allemaal even laten bezinken. Begrijpelijk dat sommigen nu denken dat ik haar heb lopen bedreigen, maar dat was niet echt het geval, ben heel rustig gebleven, alleen is het navertellen altijd anders omdat het enkel woorden zijn. Ik voelde me gewoon bedonderd, afspraak = afspraak en als mevrouw dan gaat pinnen en er staat niets op haar rekening, dan groeit bij mij het vervelende gevoel dat ze me in de maling neemt en dan ben je bij mij gewoon aan het verkeerde adres.
Als ze van tevoren had laten weten niet op die dag te kunnen betalen, dan hadden we daar gewoon een afspraak over kunnen maken. Ik ben echt de moeilijkste niet. Maar mij taart laten maken voor 100 man, 140 km laten rijden, een uur laten blijven om de taart aan te snijden en dan aankomen met 'ik heb geen geld', dat vind ik gewoon asociaal.
Gelukkig heeft ze het alsnog betaald, maar ik heb mijn lesje wel geleerd voor de volgende keer. Enerzijds om de betalingsafspraken extra duidelijk te maken en anderzijds door meer vertrouwen te hebben in mijn medemens.
I'm not bossy, I just have better ideas...