1

Onderwerp: vraagje over glazuur (maken)

Het antwoord staat waarschijnlijk wel ergens op het forum, maar er staat hier zoveel informatie, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.  :cool:
Ik wil graag zelf glazuur maken om een cake te bestrijken. Ik heb wel een recept gevonden op het forum, maar ik wil weten of dit hard wordt. ik wil het namelijk verven nadat het hard is geworden. Als het stroperig blijft gaat dat een beetje lastig, denk ik.  :/ Ik wilde eigenlijk die van Dr. Oetker kopen, maar volgens mijn blijft die zacht.
Iemand tips, info, ideeën, advies, recepten, enz., enz.??

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

2

Re: vraagje over glazuur (maken)

Die van dr. oetker wordt ook hard hoor! Als ik glazuur nodig heb, meng ik gewoon wat bloemsuiker met water :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3 Laatst bewerkt door Heidietjuh (08-09-2010 12:41)

Okee, dus die is makkelijk te gebruiken om op te verven?
Bloemsuiker is gewoon poedersuiker? Enne, wat zou de verhouding dan zijn? Enne, wordt het dan transparant of niet?  :P
Ik zal uitleggen wat ik wil gaan doen; Ik heb een bakvorm van Hello Kitty gekregen en daar wil ik gewone cake in bakken, daarna glazuren en dan het reliëf verven. Snap je het een beetje?  :lol:
Het is in ieder geval de bedoeling dat het glazuur wit is.

http://www.large-online.nl/bin/shop.php … ;tc=SEARCH

4

Je moet er wel om denken dat de glazuur weer nat wordt met het verven, pas op dat het niet gaat smelten. Je kunt ook royal icing gebruiken, dit wordt goed hard. Het recept staat hiernaast bij de recepten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Voor degene die er ook een beetje nieuwsgierig naar zijn: Ik heb van de week een mailtje terug gekregen van Dr. Oetker, maar de witte glazuur hardt niet uit!  :/
Ik ben blij dat ik het toch niet heb uitgeprobeert.  :)
En ik ga zeker even bij de recepten kijken.  ;)