26

Re: zijn jullie taarten ook zo zwaar?

Nog even toevoeging op:

juta schreef:

ik heb een taart van 30x30 gemaakt na bakken was hij 5 cm hoog
verhouding 1ei, 30 suiker, 25 gr bloem, 5 gr maizena zout en zakje vanielle.

in totaal 10 eieren gebruikt.

Ik gebruik dat recept met precies zelfde hoeveelheden, daar ligt het niet aan. Maar met 10 eieren mix ik wel in 2x. Omdat het anders boven je mixer uitkomt en je er niet genoeg lucht in kan mixen zeg maar.

De eieren leg ik eerst 10 minuten in heet water. Dus ik ga niet zitten klooien met de mixerkom in water te zetten.

Zo lukt t bij mij in ieder geval wel! suc6 :thumb:

27

oke super want het is fijn rekenen die verhouding.

ik had een oudewetse keukenmachine en die is van de week stuk gagaan. en heb nu een kennie met en grote beslagkom van 6.7 l

hoe groot is die van jou?

verwacht dat dit ook heel veel scheelt.
ik gebruik hele verse eieren van de boer, kan het daar ook aan liggen?

want ik wil graag verse ingredienten gebruiken.

28

Ik bak ook in de verhoudingen die jij hebt aangegeven en tot nu toe niet zo veel problemen. Wel héél goed je eieren van te voren verwarmen voor minimaal 10 minuten! (en dat is langer dan ik altijd dacht. Ik zet nu de kookwekker hiervoor)

Verder pak ik een stuk karton van een stevige doos. (2 lagen op elkaar werkt ook altijd goed) Deze pak ik in met een leuk inpakpapiertje en een stuk cellofaan. Na het doorsnijden plak ik de cake met een klein beetje botercrème hierop en ga dan verder met vullen, bekleden en decoreren. Werkt perfect!

Succes verder, enne... hoe vaker je probeert, hoe beter het gaat! :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

29

juta schreef:

ik had een oudewetse keukenmachine en die is van de week stuk gagaan. en heb nu een kennie met en grote beslagkom van 6.7 l

hoe groot is die van jou?

Ik heb kleine beslagkom. Zo'n grote kom als jij hebt zou dus geen problemen moeten opleveren met 10 eieren. Misschien toch die eieren ruim 10 min in heet water leggen. dan met suiker opkloppen en dan rest van ingredienten rustig door heen spatelen.

30 Laatst bewerkt door juta (08-09-2010 10:08)

oke mooi,

de eirenmengsel was lekker warm bijna om op te eten hihi.
en spatelen doe ik aaiend.
dus moet nu lukken met super mooie kennie

morgen lekker bakken heb er zin in bedankt jullie allemaal voor de tips :Y

en heb vanavond een houten plaat die ik ga beplakken met inpak
papier en folie