1

Onderwerp: hoe lang kan puzzelplaatjes in de vriezer?

hallo,

Ik heb 19 sep een workshop 3D puzzelplaatje.
Nu wordt mijn dochtertje 13 nov. 3 jaar en ik wilde eigenlijk op die workshop al het puzzelplaatje maken voor haar verjaardagstaart :/
(in okt moet ik ook al 2 taarten maken dus ja dacht tijdbesparing :D )
Omdat ik laatst las dat je de puzzelplaatjes ook in de diepvries kunt doen dacht ik hey das gemakkelijk en komt goed uit, maar hoe lang kan zo'n plaatje in de vriezer dan? 2 maanden is misschien toch wel lang....of niet....? :s

Re: hoe lang kan puzzelplaatjes in de vriezer?

Waarom moet ie in de vriezer dan? Hij blijft ook gewoon goed buiten de vriezer en de koelkast. Hij wordt wel hard natuurlijk (helemaal als hij van fondant gemaakt is) maar ik neem aan dat het plaatje toch op een apart plankje wordt gemaakt, dus dat kun je dan gewoon ook zo op de taart leggen en er weer afhalen als je gaat snijden. Kun je het plaatje nog bewaren ook!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Ik heb vorige keer ook een plaatje voor een Cars taart een paar weken van te voren gemaakt. Het was van marsepein. Als je dit goed verpakt is het na een paar weken nog zacht hoor.

4

ik maak een marsepeinen puzzelplaatje altijd op een plastic insteekhoes dan stofvrij bewaren (je kan het zolang bewaren als THT datum) in een kast of zo evt plastic zak er over en ongeveer 1 uurtje voor het op de taart aanbrengen even in de vriezer zo krijg je hem gemakelijker op de taart.
even omkiepen op je hand insteekhoes er voorzichtig afhalen en huppa zo op je taart
deze tip heb ik ook van t forum en ik vind hem :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Marjon

5

ow ja oké thanks :thumb:

Ik maak het van fondant. Ik had gelezen bij een ander topic dat het weleens in de vriezer werd gedaan als het langer bewaart moest worden vandaar de vraag... :think:
Maar als ik het ook gewoon zo kan bewaren ishet ook goed, ja wel in folie of dan hè :D