Onderwerp: Roze koeken-varkentjes en MonChou-gebakjes
Na een taartenzomerstop van ruim 6 weken begint 't weer te kriebelen en komen de opdrachten er binnenkort weer aan. Had al in de zomerstop bedacht om iets met jam- of Olvaritpotjes te gaan doen, toen afgelopen week de Boerenbond-folder in de bus viel met daarin mini-jampotjes. Sindsdien stonden ze hier al te wachten.
En toen kwam ik dit weekend ook nog roze koeken-varkentjes tegen. Nou gaan die roze koeken er hier altijd wel in, dus eerst daar aan begonnen:

Ere wie ere toekomt: het meeste werk heeft mijn zoon gedaan. Hij heeft nog een laatste paar dagen vakantie en wil altijd wel helpen met het maken van taartdecoratie's, dus heb ik hem 't voorbeeld laten zien en gezegd dat hij er best aan mocht beginnen als 'ie zich verveelde. Bij thuiskomst stond m'n halve voorraad taartspullen op tafel
en waren 3 varkentjes klaar excl. oogjes en neusgaten. De parels had ie niet gevonden, dus die zijn van mijn hand, plus varkentje nummer vier erbij. Best handig af en toe, zo'n puberzoon in huis.
Toen de smaak te pakken gekregen en vanavond meteen maar de jampotjes gevuld met MonChou-taartingredienten:

Lang geleden dat ik voor 't laatst MonChou-taart maakte, maar snel en gemakkelijk te maken en oh zo lekker! 

wij ook geen Welkoop...