Onderwerp: 'vliegende' vlinders

Ik had gisteren een bruid op bezoek en ze had fantastische ideeën maar zo moeilijk!
Wat ze dus onder andere graag wil is vlinders zoals Boska ze onlangs maakte, hier te zien:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=111791

Echt ontzettend mooi! Maar ik heb geen idee hoe ik eraan zou moeten beginnen. Ik zie het al zo gebeuren dat alle vlinders, wegens de zwaartekracht, ondersteboven hangen  :nooo

Iemand die fatastisch goede tips heeft voor mij?

Alvast bedankt!

Re: 'vliegende' vlinders

de flower wire nat maken voordat je de 2 vlinders met de flower wire ertussen aandrukt.
en tylose gebruiken natuurlijk ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

volgens mij gaat om om de foto die iets lager staat met al die 'vliegende vlinders' erom heen, toch?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ja, het was de laatste geloof ik.

Ik heb ondertussen wel al gevonden dat ze in een boek van Debby Brown staan, zulke vlinders. Heb het besteld en nu maar hopen dat het er duidelijk is in uitgelegd! (En het mij ook lukt ;) )

ja ik weet het ook niet precies, het enige dat ik weet dat je het met fondant met veeeel tylose moet/kunt doen en dat de draad omwikkeld is met papier, anders glijden de vlinders naar beneden.

Verder weet ik niet of de vleugels nog op draad staan ofzo, geen idee

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

ooooooooooooohh de onderste!!!
ik keek naar de eerste waar ik vlinder op zag staan! :lol:
nee, dan weet ik t ook niet...
misschien een mailtje sturen naar de maakster?

Ik zing mijn eigen wijsje!

8 Laatst bewerkt door djehr (06-09-2010 11:40)

kun je Boska niet vragen hoe ze het gedaan heeft of zeg ik nu iets heel geks  :o

verder...als ik het goed zie heeft ze vrij dik draad gebruikt. Ik denk eigenlijk niet dat het flower wire is, maar ziet er meer uit als gewoon ijzerdraad dat je in de doe-het-zelf winkel koopt. Dat blijft dan wel mooi in de vorm. En als je het omwikkelt met lint en de vlinders er met royal icinbg aan vast maakt zou het toch goed moeten gaan?

9

Hier vind je een uitleg:
http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … 0998671634