1

Onderwerp: vulling & botercreme

hallo,
ik wil een taart maken maar weet nog niet echt wat
voor vulling ik wil.
dacht aan monchou met stukjes aardbei,maar word dat niet te machtig?
iemand anders nog idee voor vulling? wel iets met aadbeien...

en wat is de beste (witte) botercreme die ik kan gebruiken om mijn taart te bedekken (zonder nog fondant of marsepein erover heen te doen)
wil dus zo'n taart die veel gemaakt word in amerika.
zie vaak  (op you-tube) dat ze het dan glad maken met een keuken papiertje.
dus het lijkt me dat de bc niet al te plakkerig moet zijn toch???

2

Re: vulling & botercreme

Voor ideeën voor vullingen kun je in het sticky topic in Bakken&Vullen kijken, staat een hele waslijst.

En om je taart van een witte laag crème te voorzien kun je deze heel goed gebruiken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

bedankt!
maar heb je ook botercreme met de ingredienten die je gewoon in de supermarkt kan kopen?

liz87 schreef:

bedankt!
maar heb je ook botercreme met de ingredienten die je gewoon in de supermarkt kan kopen?

je kunt zelf even kijken in de waslijst van recepten of er een recept tussen zit met ingredienten waar jij makkelijk aan kunt komen.
Daarbij, jij wilt een amerikaanse botercreme-taart maken, en botercreme met shortening is steviger, shortening is hard vet en wordt dus niet zacht als het op kamertemperatuur is, zoals roomboter wel doet, een daarom zijn botercremes op basis van roomboter minder geschikt :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

De eiwit in de buttercream zorgt ook voor het 'korsten'. Je zou kunnen proberen wat eiwitpoeder door 'gewone' botercrème te doen, maar ik zou niet weten of het echt werkt. En verder is het dan sowieso niet echt wit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

blijft merinque botercreme plakkerig?

ja :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs