1

Onderwerp: Blokker springvorm

Iemand ervaring met de springvormen van Blokker?
Ik bak af en toe voor de lol en een ronde pan is me te duur.
Ze zien er mooi uit en de rand valt heel anders in de vorm.
Wie van jullie gebruikt deze ook?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: Blokker springvorm

Ik gebruik die o.a. ook; niks mis mee.  :thumb:

3

Ik heb ze jaren gebruikt!!! Ik wilde graag alle pannen van PME compleet hebben, en daarom ben ik toen overgestapt.

Ik vind de blokker springvormen echt niet onderdoen voor de PME pannen. Ik vehoogde ze altijd met bakpapier, en deed ook altijd bakpapier op de bodem. Er is nog nooit een kapsel mislukt! Ik zou echt zeggen DOEN!

Groetjes San

4

Gewoon proberen.....en anders gebruiken voor kwarktaart of appeltaart.
Ik heb hem ook in handen gehad, ga hem binnenkort kopen en proberen. Mijn oude springvormen zijn toch aan vervanging toe.

5

Ik heb de 20cm daarvan en altijd mooi hoge kapsels. Doen dus!

6

ik heb ook die van 20 cm en bak er mooie kapsels in. Hij doet niets onder tov mijn pme bakvormen.

7

Ik heb ook de 20 cm vorm en die doet het perfect!
In de springvorm gebruik ik geen bakpapier, maar ik vet het gewoon in met vloeibare boter.

8

Ik heb ook de 20 cm; werkt goed ! Het is dat ik die andere maten al heb van een ander merk, anders had ik ze wel allemaal genomen, want de prijs valt erg mee :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

Hoi,
Ik heb ook de vorm van 20 cm. Maar let op: dit is de buitenmaat hoor. Volgens mij is de taart dan zelf 19 cm.
Lastig als je precies die maat nodig hebt.
Maar het bakt super

10

Ik bakte mijn kapsels altijd in de goedkope bakblikken van IKEA en dat ging soms goed en soms fout. En na dit topic kwam ik ineens tot de conclusie dat mijn cakes en kapsels niet heel mooi uit de blikken kwamen het wel eens aan de blikken kan liggen  :Y . Vandaag maar eens de Blokker bakblik (die gebruikte ik alleen voor de appeltaarten) gebruikt ...... en WAUW ik ben er nog stil van ik heb nog nooit zoiets moois gemaakt.
Van de week maar weer eens naar de blokker  :D

Ik denk dat als mensen waarvan de kapsels vaak mislukt eens naar de bakblik moet kijken.

life is uncertain, eat dessert first!

11

Ik heb ook de bakblikken van de marskramer, is ook niks mis mee.. gaat helemaal prima!  :Y  Heb zelf de 18 cm en de 24 cm doorsnee.. maar die kun je vergelijken met die van de blokker.. Gewoon doen dus!  ;)

12

Ik heb ook de 20 cm gekocht en er mijn eerste taartje in gemaakt. Gibg super hoor!

13

Ja, hier ook eentje van Blokker, geen problemen mee gehad!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

14

Zijn ze diep genoeg, of verhogen jullie nog met bakpapier.

15

In principe is het hoog genoeg, maar ik verhoog het toch wel altijd nog omdat ik altijd meerdere tegelijk bak en de ene x dus meer beslag heb, dan de andere keer.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

16

Astrid73 schreef:

In principe is het hoog genoeg, maar ik verhoog het toch wel altijd nog omdat ik altijd meerdere tegelijk bak en de ene x dus meer beslag heb, dan de andere keer.

Ik lees dat je meerdere in 1 keer bakt, pas je dan de temperatuur en tijd van bakken dan ook aan. Of blijft dat het zelfde wanneer je 1 bakblik in de oven hebt.