1

Onderwerp: Daisy Marguerite plunger cutter: het hart?

Ik heb deze set net nieuw, maar hoe maak ik het 'hartje' in een andere kleur?

Ik druk het bloemetje uit in chocolade-fondant en dan is het de bedoeling dat het hartje wit wordt, maar dan zal ik toch niet zelf bolletjes moeten rollen en platdrukken?  :rolleyes:

Want dat krijg ik echt niet zo strak, zoals ik dat heb gezien :s

Oja: ik druk de vorm in het fondant en draai het dan een beetje los, maar in principe heb ik dan de uitdrukker niet nodig of doe ik dan toch iets verkeerd ? :think:

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

2

Re: Daisy Marguerite plunger cutter: het hart?

Jawel, zelf hartjes maken :Y Of pareltjes gebruiken.

Met de plunger kun je wel een beetje een hartje maken, maar doe ik nooit; ik gebruik het uitdruksysteempje alleen om de bloemetjes uit de cutter te krijgen (evt. direct op de taart).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Toch wel zelf doen ?:s Vreselijk  :grr:

Misschien kan ik dan de kleine FI Perfect Pearls gebruiken, dan heb ik ze in ieder geval even groot ;)

Bij het uitdrukken blijft het bloemetje gelijk los liggen, dus dat gaat wel makkelijk.

In ieder geval bedankt voor je reactie :Y

4

Om even grote bolletjes te maken kun je ook eerst een lapje uitrollen en met een klein stekertje eerst tig keer uitsteken. Dan heb je even veel marsepein/rolfondant voor elk bolletje :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ja, dat is ook een idee, want dat gaat sneller dan die pearl-mold; bedankt !!

Ik zag net dat ik ook nog een bakje 'parelmoer'-parels heb en die heb ik er in gedrukt en het staat nog leuk ook  :Y , want het plakje fondant had ik al bespoten met Pearl Spray  :)