1

Onderwerp: blanda

ik word hier echt boos om... 2 keer een blanda gevuld en 2x mislukt die :S

ik heb de mix van soeszie.. doe de blanda goed invetten en zet mijn hetelucht oven op 140 40 minuten en iedere keer mislukt die.. iemand een iedee hoe dat komt?

Re: blanda

wat mislukt er dan?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Mijn hetelucht oven staat op 160 graden, maar ik weet niet of dat het is want ik weet niet wat er mislukt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door bergy (04-09-2010 15:40)

nou als ik de cake eruit wil halen is die in 2en
en blijft het andere stuk er half in hangen ondanks dat ik er onwijs veel boter in doe

5

Misschien proberen met 2 reepjes bakpapier als kruis onderin leggen.

Heb ik de eerste keer gedaan omdat ik bang was dat t niet zou lukken en je haalt het biscuit er zo uit.  :)

6

aah das een handige  tip

hoelang doen jullie hem in de oven ?

7

bergy schreef:

aah das een handige  tip

hoelang doen jullie hem in de oven ?

Hoe groot is jouw blanda want er zijn verschillende maten ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8 Laatst bewerkt door bergy (04-09-2010 17:46)

20 cm ;) en met welke boter smeren jullie hem in ik denk dat daar misschien ook mijn probleem zit :S en gebruiken jullie biscuit of cake want zie dat dat ook nog weleens wisselend is

9

Ik gebruik biscuit, ik spray hem in met dr oetker spray en storten als ie warm is (heel belangrijk, dus direct je blanda omkeren op een taartrooster als hij uit de oven komt).

Mislukt nooit bij mij.

Ik bak hem eerst 30 min op 140 graden en daarna op 160 totdat mijn caketester zegt dat hij klaar is (als het stokje droog is).

ik heb trouwens een hete lucht oven

Maaruhh, even de zoekfunctie gebruiken en je had de tips die hier in het topic genoemd zijn door iedereen tig keer kunnen vinden...