1

Onderwerp: bake even strips

Ik heb gister voor het eerst de bake even strips gebruikt.
Nat gemaakt en om de buitenkant van de vorm vast gemaakt. Ze overlapten een groot deel, maar volgens de gebruiksaanwijzing maakt dat niet uit.
Maar nu is de binnenkant helemaal niet gerezen! Ik heb nu zo'n ingzakte taart met een deuk in het midden.
Ook was de bovenkant super donker (bijna verbrand) terwijl ik de normale baktijd en -temperatuur aan heb gehouden.
Hebben jullie hier meer ervaring mee? Wat doe ik verkeerd?

2

Re: bake even strips

Ik heb ook de bake-even strips, maar dit heb ik nog nooit gehad.
Toch vind ik ze niet ideaal, je biscuit mag dan mooi recht omhoog komen, ik heb vaak dat er dan aan de bovenkant van m'n kapsel(onder in de bakvorm) een stuk taart ontbreekt, dat is dan blijkbaar mooi de lucht in gerezen.
Ik gebruik ze dus niet meer!

Groetjes,
Michelle

Ik bak al mijn taarten met bake even strips ik heb dan geen last meer van spleet aan de onderkant.
Maar doe je de strips wel aan de onderkant van de bakvorm?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

Lees even mee want heb net weer 2 ontplofte paddestoelen gebakken  :s
Ik heb wel eens gebakken met een natte theedoek maar dan werd 'ie weer niet gaar.
Moet je de baktijd eigenlijk aanpassen met zo'n bake even strip?

Life is what you bake it.

Nee ik bak ze op dezelfde tempratuur en tijd.

Mvg Claudia

6

Bij de truc met de natte theedoek moet je biscuit inderdaad langer in de oven!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ik heb gewoon de strips nat gemaakt, en om de onderkant van de vorm gedaan. En dan gewoon de normale baktijd aangehouden.

Heb je de strip ook even tussen de vingers laten gaan om de meeste water er af te halen, je moet ze niet zeiknat om de bakvorm doen.

Mvg Claudia

9

Ja dat heb ik ook gedaan. Maar moet zeggen dat ik ze niet echt erg nat vond. Ze namen niet super veel vocht op en er kwam dus ook niet zo veel van af toen ik ze tussen mijn vingers door liet gaan.

10

ik heb ze ook en gebruik ze eigenlijk alleen met de grotere maten maar heb ook nog geen problemen gehad alleen dat ze iets langer moeten bakken. vind wel dat ze viezig worden iemand een tip om ze schoon te maken kan je ze gewoon vb wassen ofzo?

11

Ik zal even een voorbeeld geven deze is zonder strip gedaan

http://i53.tinypic.com/345nfia.jpg

en deze met strip

http://i52.tinypic.com/66w8bc.jpg

Mvg Claudia