Onderwerp: Eerste opdracht.
Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste opdracht voor een zusje van een collegaatje die 18 wordt vandaag.
Wensen: Roze, paars, wit, pareltjes en bloemen.
Zo gezegd zo gedaan.
Gelijk mijn nieuwe bakvorm uitgeprobeerd.
Ondanks dat het biscuit er perfect uitkwam, lukt het me toch niet om er een hele rechte strakke taart van te maken.
Maar toch ben ik er erg tevreden mee. De reactie van bestellers was ook echt top: de doos ging open en het was tegelijk: Waauw!

(2e foto kun je goed zien, de taart was eigenlijk te groot voor de taartplateau, hij staat er dus schuin op en lijkt hierdoor schuin in hoogte te zijn, Dit is niet zo, Hij is overal even hoog)
Nog een aantal vraagjes:
- Hoe krijgen jullie van die perfect mooie strakke taarten?
- Hoe krijgen jullie van die mooie dunne lange strepen op je taart? Ik zie het weleens vaker maar ik kreeg het toch niet voor elkaar, heb mijn strepen nog moeten afwerken met de sugargun om het mooi te krijgen.
- Hoe krijgen jullie van die perfecte slierten uit de sugargun? die van mij gaan zo rafelen en een platte sliert lukt echt niet, die gaat telkens kapot en komt er heel moeilijk uit. Ik kneed het marsepein/fondant(ik die 50/50combinatie) wel heel goed door.
- Hoe krijgen jullie dunne dingetjes zo mooi op je taart geplakt? Bij mij komen er watervlekken en de combinatie van water tylose wordt bij mij veel te dik en te vast.