1

Onderwerp: hmmmm....????

Ben dus voor een bakker begonnen!!
Eerste moest ik alles zelf doen, daarna werd het als snel, hij afbakken in afsmeren, en ondertussen is het al alleen de suikerfiguurtjes en het kleine prulwerk! Nu op zich vind ik dat niet zo erg, maar....
Dit keer ging het om een grote bruidstaart voor een homokoppeltje,
ik had dan de figuurtjes al gemaakt en moest mijn suikerpasta mee nemen naar de bakkerij (volgens de vrouw van de bakker)
Komt de bakker mezelf halen en moet de suikerpasta niet mee!!
Voor alle zekerheid toch maar gedaan :x
Kom ik aan in de bakkerij, trekt hij de frigo open,
staan de taarten al met marsepein overtrokken in de frigo!!!! :x  :x  :x
Ik heel subtiel "die moet ik dan nog overtrekken met suikerpasta?!"
"nee nee" zegt hij, "die zijn goed zo!"  :x  :x  :x  :x
"Jij moet enkel nog draperen en de roosjes erop zetten"

Vroeg ik de week ervoor nog of hij de juiste marspein had!!!
tuurlijk was het dat ook al niet!!!
Met suikerpasta kon ik niet verder afwerken aangezien er dan een enorm kleurverschil zou zijn dus heb ik het moeten doen met wat ik had!!
In sommige taarten bleven de roosjes ook al niet steken omdat die waren afgesmeerd met slagroom :s

Nou heb ik ervan gemaakt wat nog mogelijk was!!
Moet je weten dat het koppel bevriend is met een aantal belangrijke personen waaronder een beroemde belgische ontwerper!!!

Hier komt ie :rolleyes:

http://i51.tinypic.com/2djdnyg.jpg

Als mama taarten bakt moet ze regelmatig op kleine vingertjes tikken. :P Hoe zou dat toch komen?!?

2

Re: hmmmm....????

ONdank dit wel een leuke taart! Als ik het goed lees heeft de bakker de marsepein overtrokken?

( niet zo netjes voor een proff in dat geval.)

Jij hebt er wel een prachtig kunstwerk van gemaakt! Hij mag heel erg blij met je zijn!

Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het wel een plaatje geworden is nu? :Y

Groetjes Daniëlle

3

Als ik het goed begrijp werk je voor een bakker? Doe je dan alleen de decoraties? Het klinkt alsof jullie niet helemaal hebben afgestemd wie wat doet?
Maar ik vind het paartje op de taart geweldig, de taart zelf is niet helemaal mijn smaak...
Dat hondje is trouwens ook erg grappig! zie hem net pas :P

apart!

maareh die bakker heeft de taarten bekleed? Vind dat echt slordig gedaan..  :o

Ik vind jouw werk wel mooi gedaan!

Groetjes Natasja!

5

Op zich was het wel een prachtig geheel! Vond ik zelf!
Mja ik ben wat strenger voor mezelf wat afwerking betreft!
Gelukkig was het koppel er wel tevreden over, heb ik verstaan na een smsje van de bakker!

Als mama taarten bakt moet ze regelmatig op kleine vingertjes tikken. :P Hoe zou dat toch komen?!?

Menig bakster hier maakt hogere kapsels en bekleedt ze ook veel netter. Ik de derde laag zit gewoon een hele vouw (als ik het goed zie op de foto) en ik zie best veel bubbels.
Vind de kleuren ook niet geweldig.
Jouw drapperieen zijn wel mooi maar komen niet echt goed tot hun recht op de taart...

Life is what you bake it.