1

Onderwerp: hearts a butterfly..

Ik heb een hartje gemaakt met vlinders gevuld met chocomousse en aardbeienjam..

Wat een crime die vlindertjes...alles brak en het was ook niet zo handig van mij om pas als ze hard zijn de ijzerdraadjes er in te steken. Dat werkt dus niet..dus geen vliegende vlinders helaas...toch blij met mijn taartje. Hij is leuk! (al zeg ik het zelf)

Maar mensen met tips om die vlinders zo mooi te doen laten vliegen etc..die zijn welkom!

http://94.100.125.8/1089350001-1089400000/1089361701-1089361800/1089361717_5_WhoM.jpeghttp://94.100.122.99/1089350001-1089400000/1089361701-1089361800/1089361750_5_Dq--.jpeghttp://94.100.120.85/1089350001-1089400000/1089361701-1089361800/1089361783_5_N-Un.jpeg

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

2

Re: hearts a butterfly..

prachtige taart mooi strak !

3

Ik vind hem heel strak en mooi. Niet te veel/druk. Vliegende vlinders, mmm eens denken hoe je dat het beste kan doen. Misschien een klein bolletje/staafje onder de vlinder (zeg maar dat dat zijn lijfje is) en daar het ijzerdraadje in steken? Ik hoop dat ervaringsdeskundigen meelezen, ben ook wel nieuwsgierig hoe zij het doen.

4

@Laurah12 Ja, dat had ik geprobeerd, maar vlinders laten vliegen is niet mijn ding denk ik...Ik had er niet goed genoeg over nagedacht...dat kan ook

5

Ik vind hem hartstikke leuk geworden. Mooi.

Ik heb nog nooit met ijzerdraadjes gewerkt. Zou het ook wel een keer willen proberen. Ik heb wel eens gelezen dat je 2 vlindertjes op elkaar ( heel dun) moet leggen en daar tussen het ijzerdraadje.

Ik vouw altijd een A4tje dubbel en laat hem dan weer open vallen. Zodat er een soort V ontstaat. Daar leg ik de vlinders in. Ze drogen dan in precies de juiste vorm.

Maar zo zul jij het ook wel gedaan hebben, toch?

Groetjes Jessica

6

Leuk Judy!! Ik heb zelf nog geen vliegende vlinders gemaakt alleen nog maar plat dus geen tips helaas van deze kant :think:

7

Lief taartje!

8

Yessie schreef:

Ik vind hem hartstikke leuk geworden. Mooi.

Ik heb nog nooit met ijzerdraadjes gewerkt. Zou het ook wel een keer willen proberen. Ik heb wel eens gelezen dat je 2 vlindertjes op elkaar ( heel dun) moet leggen en daar tussen het ijzerdraadje.

Ik vouw altijd een A4tje dubbel en laat hem dan weer open vallen. Zodat er een soort V ontstaat. Daar leg ik de vlinders in. Ze drogen dan in precies de juiste vorm.

Maar zo zul jij het ook wel gedaan hebben, toch?

Groetjes Jessica

Ja, had alluminiumfolie in een v gevouwen en daar de vlinders op laten drogen...maar ze braken...
Ik had al eerder vlindertjes dubbel op zo'n ijzerdraadje gdaan en dat bleef wel zitten, maar dan is mijn vlinder zo plat (zonder 'v' zeg maar...) Uiteindelijk vond de ontvanger hem hartstikke leuk..maar ik zit met mijn vraag over vliegende vlinders hahaha

9

Mooie taart!  :thumb:
Ik had pas ook vlindertjes gemaakt van fondant en in zo'n Vvorm laten drogen (op bakpapier) en ze zaten vast aan het bakpapier en ze braken ook..  :(  Gelukkig had ik er een hoop gemaakt en kon ik er een paar missen, maar leuk is anders... Dus ik hoop ook op een goede tip..  :)