1

Onderwerp: Mijn allereerste taartje

Dit is mijn eerste taartje. Gemaakt voor mijn dochter die morgen 2 jaar wordt. Ik heb dit nooit eerder gedaan, dus nog wel heel veel te leren.
Van de marsepein die ik over had heb ik de cc's maar bekleed.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVYBZK6M.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4DLQZJG.jpg

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

2

Re: Mijn allereerste taartje

Mooie Bumba! Hoe heb je hem gemaakt?

En gefeliciteerd, een hele fijne dag!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

Ojee..... dat was een ramp.
Ik heb op internet een kleurplaat van bumba gezocht en deze uitgeprint.
Toen ik het marsepein had uitgerold, heb ik de kleurplaat op het marsepein gelegd en met een kopspeld in de lijntjes geprikt. Zo kon ik de contouren een beetje zien in het marsepein.
Hierna met een scherp mesje uitgesneden en alle onderdelen tegen elkaar geplakt.
Buba was het meeste werk.
Ook de letters heb ik op die manier gemaakt.
Omdat het de eerste keer was, wilde ik nog niet alle attributen aanschaffen. Ik wist niet of ik het wel leuk zou vinden.
Ik denk dat ik nu toch maar sjablomen ga zoeken.

Groetjes Esther

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

4

nou op die manier heb je dat hel netjes gedaan hoor. was mij niet gelukt. doe het af en toe ook zo. met kleine stukjes. messtal knip ik de kleurplaat in stukjes en die leg ik op het marsepein en dan snijd ik het erom heen weg. heel leuk. en zeker mooi voor de 1ste ga mijn 1 ste bumba maken volgend weeknd voor mijn mannetje die net 1 geworden is. hebben het nu eerst in zweden bij familie gevierd en dan volgend weekend weer in nederland met mijn familie

liefs ikkuhh

5

Mooi geworden voor de eerste taart.
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje. Nog meer feest op mijn verjaardag :D:D

Zo, de taart is op.
Wel heel veel leerpunten voor de volgende keer. Ik had wel gelezen dat je geen slagroom moest gebruiken bij marsepein omdat het dan smelt. Ik dacht dat Jam wel zou lukken. Ik had dus over de taart een heel dun laagje jam gesmeerd om de roze bekleding te laten plakken.
Vanochtend bleek toch dat op sommige plekken de marsepein week was geworden.
Volgende keer toch maar een recept opzoeken van botercreme.

Ga zeker verder met het ontwikkelen van deze nieuwe hobby.

En.... Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Erg leuk om te lezen.

7

Jammer dat de marsepein gesmolten was, gelukkig heb je de foto gemaakt toen de taart nog perfect was. Ik ben erg benieuwd naar je volgende project!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

8

Wat kan ik zeggen.....
Ziet er voor je eerste Taart TOP uit :thumb:

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...