1

Onderwerp: Goedkoop alternatief om bekleden te oefenen

Welke soort fondant kan ik het beste gebruiken om 'oefentaartjes' te maken? Ik vind fondant redelijk prijzig en ik vind het zonde om mijn studentenbudget te besteden aan duur fondant dat ik uiteindelijk toch zelf ga opeten!

Heb pas 1 taart in mijn eentje bekleed, zou er graag wat meer bekleden om te oefenen voor toekomstige verjaardagen ;)

Dus; Goedkope(re) opties? :D

Groetjes, Laura! :)

Re: Goedkoop alternatief om bekleden te oefenen

Zelf marshmallowfondant maken :) is niet zo duur, en is eigenlijk ook wel erg lekker ;)

'I love it when a cake comes together'

3

Hoeveel ben je daar ongeveer aan kwijt per 500gr als ik vragen mag? :)

Welk recept gebruik je dan en word dit ook hard (om bijv. strikken maken mee te oefenen)?

Sorry voor alle vragen :P

4 Laatst bewerkt door LekkerTaartje (03-09-2010 20:33)

Zo'n zak Frisia marshmallows is 1,50 voor 265 gram, en dan heb je denk ik zo'n 3 bussen poedersuiker van 250 gram nodig, dus dan zit je in totaal op zo'n 3,30 voor een kilo denk ik :)

Recept staat links op deze site onder recepten. Als je de zoekfunctie gebruikt en op 'mmf' of 'marshmallowfondant' zoekt en 'Bekleden' aanklikt, vind je meer info  :Y

Edit: oh ja en je kan er ook strikken mee maken. Dan moet je het een dag laten drogen, of er tylose doorheen doen dan droogt het wat sneller. Succes ;)

'I love it when a cake comes together'

5

LekkerTaartje schreef:

Zo'n zak Frisia marshmallows is 1,50 voor 265 gram, en dan heb je denk ik zo'n 3 bussen poedersuiker van 250 gram nodig, dus dan zit je in totaal op zo'n 3,30 voor een kilo denk ik :)

Recept staat links op deze site onder recepten. Als je de zoekfunctie gebruikt en op 'mmf' of 'marshmallowfondant' zoekt en 'Bekleden' aanklikt, vind je meer info  :Y

Edit: oh ja en je kan er ook strikken mee maken. Dan moet je het een dag laten drogen, of er tylose doorheen doen dan droogt het wat sneller. Succes ;)

Top! :D Ga ik proberen, dankje!

6

ik las even geïnteresseerd mee.... en ik vroeg me af:
kan je mmf gewoon kleuren ook?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

7

chocotoetje schreef:

ik las even geïnteresseerd mee.... en ik vroeg me af:
kan je mmf gewoon kleuren ook?

Als je de witte alleen gebruikt zeker. Als je de roze ook gebruikt, tja dan kan het wel, maar moet je rekening hopuden met de roze kleur :think:  :Y

Ik gebruik voor de strik van MMF (maak het niet zelf dus misschien scheeklt dat wel) geen tylose. Je moet ze dan wel wat dikker maken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Mijn ervaring is dat mmf zonder tylose niet helemaal hard wordt.

9

Bekleden kun je inderdaad makkelijk doen met mmf...

Wil je figuurtjes oefenen voor op de taart....
Gebruik dan Play Do... gewoon bij de Bart Smit en steeds weer her te gebruiken...

Succes,
Fedor

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

10

ik lees even mee
ben ook pas begonnen en wilde ook wat oefentaartjes maken
nog een tip de poedersuiker zelf maken
dat vertelde mijn moeder mij vroeger deden ze dat met een koffiemolen
ik heb het in de blender geprobeert en dat gaat goed

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

11

Wat ik in het begin deed was mijn bakblikken bekleden... Kun je oefenen met strak bekleden en omdat je niet hoeft af te smeren kun je je fondant telkens weer hergebruiken :D

12

Bedankt voor alle tips! :D

Reneebr, als het mislukt dan wil ik wel graag een troost hebben en er tenminste iets lekkers aan overhouden dus ik ga liever voor echte cake, hihi!