Onderwerp: Bakvorm Boek
Hoi allemaal!
Ik heb een bakvorm in de vorm van een groot boek.
Heeft er nog iemand deze?
Zo ja, weet iemand welke hoeveelheden voor cake je daarvoor nodig hebt?
Heel erg bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm Boek
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal!
Ik heb een bakvorm in de vorm van een groot boek.
Heeft er nog iemand deze?
Zo ja, weet iemand welke hoeveelheden voor cake je daarvoor nodig hebt?
Heel erg bedankt!
Hoi,
Je kunt natuurlijk ook even bij bijv. Blokker een bakvorm (braadslee) halen en daar je vorm in bakken. Dan kun je het bijsnijden naar het gewenste formaat. Dan kun je er ook 2 bakken, voor het openslaande boek.
En wat je andere vraag betreft:
Als je bakvorm er niet bij staat, zorg er dan in ieder geval voor dat je beslag voor 2/3 de vorm vult.
Je kunt een berekening maken voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt: Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.
Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix. Let op: deze berekening geldt alleen voor de biscuitmix van de webshop.
Je kunt ook met een gewone bakvorm vullen met water en dat over gieten in de boek vorm. Als je dat met verschillende maten doet weet je welke inhoud overeen komt en kan je in de tabellen (links in je scherm) zien hoeveel beslag je moet maken (hoop dat ik duidelijk ben)
En als je de vorm gewoon helemaal met water vult, dan per halve liter inhoud 1 ei rekenen.
(Dus bij 2liter = 4 eieren ) en dan je verhoudingen daarop aanpassen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm Boek