1

Onderwerp: combi magnetron afkoelen

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een siemens combi magnetron en het bakken van biscuit gaat prima (35 min op 175 graden) tot dat hij klaar is de magnetron koelt dan automatisch af en dan zak de cake in.....

2

Re: combi magnetron afkoelen

Ik heb ook een Siemens combi maar die slaat niet af als de tijd voorbij is.

Ik zou gewoon de tijd wat langer zetten en een extra keukenwekker om de tijd in de gaten te houden. Maar de bobbel op mijn taart zakt ook in hoor zodra de oven open gaat. Maar dan zakt hij terug tot de juiste hoogte.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik haal mijn biscuit direct uit de oven, omdat ik heb gelezen dat dat moet/kan, dus dat jouw oven gaat afkoelen lijkt me niet de oorzaak van het instorten van het biscuit. Dat je hoogte verliest is wel normaal inderdaad, als 'ie helemaal instort ligt het ergens anders aan.

4

Als je de taart in de oven laat staan na het bakken, gaat er na het bakken een ventilator aan om je oven af te koelen. Dan wordt er dus lucht geblazen op de bovenkant van de taart. Deze koelt dan te snel af en zal inzakken.

Als je de taart er meteen uithaalt en op een rooster laat afkoelen, koelt de taart van binnen naar buiten. Op deze manier heb je minder kans op inzakken.

En wellicht toch nog even langer bakken. Als je denkt dat de taart goed is, nog even een minuut of 3.

groeten Annemieke
Cake It

5

Bedankt dames!
Ik heb hem er nu direct uit gehaald en op zijn kop gestort en dat werkt prima!

6

Hallo IK heb een combimagnetron Samsung CE 137 NEM X
net nieuw maar er zijn mij al drie cake's mislukt
ze zakken in en zijn niet helemaal gaar
ik voorverwarmd en de temp op 160 gezet
weet iemand hier iets op
groetjes Rinie

7

temp op 180 zetten
ik doe meestal 10 min 140, 10 min 160 en de rest van de tijd 180 graden
en wanneer ik zonder die stappen doe, dan direct op 180

je kunt controleren of ze gaar zijn door er in te prikken met een lange sate prikker  (die er schoon uit moet komen) of voorzichtig iets op het biscuit drukken. veert het terug, is hij gaar.
is hij niet gaar, nog even wat langer bakken

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

Bedankt ga van de week weer een proberen op deze manier
groetjes Rinie