26

Re: HELP: Cupcakes met muisjes.

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Met een lange spuitkop, of een gewone spuitkop als je er niet in wilt investeren :)

Ik heb nog geen spuitzak, heb bij de bijenkorf zo spuitbak gekocht weet niet hoe ik het moet omschrijven maar vond die niet fijn.
Ik wil morgen ene spuitzak gaan kopen en dan met verschillende koppen....

Dank je...

Zal dat denk je wel lekker zijn?

Ik denk het wel hoor, maar met zowel bbr als slagroom moet je natuurlijk wel oppassen. Dus bewaar ze koel, maar niet te lang want dan drogen ze uit.
En misschien klopfix of zo door de slagroom, anders kan het misschien inzakken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

28

Mimitie schreef:
chocotoetje schreef:

ik heb pas gevuld met bebogeen, dat was een succes!
ik had wel stroopwafelcakejes gemaakt, de combi was heerlijk!

Wat is bebogeen?
Stroopwafelcakjes dat klinkt ook wel heel erg lekker. Heb je daar een recept van?

bebogeen is een soort caramelachtigsmeersel dat je vind bij het broodbeleg in de supermarkt.

en stroopwafelcakemix heb ik besteld via een webshop :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

29

trouwens... ik heb een keer met jam gevuld, maar deze was wat dun, en daardoor werden de cakejes net een natte spond, echt niet lekker  :nooo  ik denk dat je daar wel op moet letten.

en persoonlijk zou ik niet voor bbr gaan, het lijkt me wat ehm... hoe zeg je dat... flauwig van smaak, een sterke smakk mag naar mijn idee wel... mja wie ben ik ;)

ik vond dat van die kers die ik boven ergens las ook een leuk idee hoor! en makkelijk!  ook omdat je (nog)  geen spuitzak hebt... :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

30

Ok een caramalactigsmeersl dat klinkt wel erg lekker... dan ga ik straks snel naar de supermarkt :) Heb je dat nog eerst moeten bewerken....

Ik ga vandaag mijn spuitzak kopen... Ok als jij ook denkt dat BBR niet lekker is dan ga ik daar niet voor....

31

Nog een ander vraagje:

ik zie hier altijd hele leuke afbeeldingen van cupcakes die heel mooi zijn gedecoreerd met van die plakken.

ZIjn deze plakken van rol foundant waar je dan een vormpje mee maakt met een uisteker?

32

Mimitie schreef:

Ok een caramalactigsmeersl dat klinkt wel erg lekker... dan ga ik straks snel naar de supermarkt :) Heb je dat nog eerst moeten bewerken....

Ik ga vandaag mijn spuitzak kopen... Ok als jij ook denkt dat BBR niet lekker is dan ga ik daar niet voor....

laat je niet door mij beinvloeden hoor!
gewoon doen wat jij denkt dat lekker is, misschien een keer testen van de voren of red je dat qua tijd niet?
en nee, bebogeen kan je gelijk gebruiken, ik heb het alleen even met een vork losgeroerd, anders is het zo massief...

en die rondjes zijn idd van marsepein of fondant gemaakt.

33

Ik red het inderdaad niet om het eerst te proeven....

Anders vul ik ze gewoon met jam en een paar met bebogeen.

Vul je de cakjes voor of na het bakken met bebogeen...

34

na het bakken...

ik heb een spuitmondje met een heel lang "tuutje"  die is er ideaal voor..

ik heb ffies het howto filmje van kwebbel voor je opgezocht, daaar heb je vast wat aan!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56024

35

Bedankt voor het melden :)

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

36

chocotoetje schreef:

na het bakken...

ik heb een spuitmondje met een heel lang "tuutje"  die is er ideaal voor..

ik heb ffies het howto filmje van kwebbel voor je opgezocht, daaar heb je vast wat aan!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=56024

OK super bedankt voor je geduld... Ik weet ik vraag veel maar ben echt nog een groentje qua bakken en vullen..

37

ach ik vind het ook fijn als mensen mij antwoorden wanneer ik vragen heb ;)

38

lief van je..... nou dan ga ik ze met bebogeen en jam vullen...
ik zal laten weten hoe ze zijn geworden...

bedankt allemaal.....

Waarom wil je ze perse vullen (en met 2 smaken)? Zonder is toch ook lekker, je hebt al frosting en muisjes erop.

Je kan ook gewoon wat gerapste chocola door het beslag doen of wat citroenrasp. Of beetje schuddebuikje  :9 .
Ik vind met jam vullen (meegebakken) nooit zo lekker, beetje klef, je proeft het amper.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

40

hmmm
mijn reactie is foetsie

ik zou cupcakes maken met een kers erin
gewoon beslag maken, in je papiertjes doen, dan een kers zonder pit erin drukken en gewoon bakken.
BBR vind ik persoonlijk een beetje saai voor cupcakes.

maar het idee vind ik wel super !

Pluk de dag !!!

41

ik heb je 2 topics samen gevoegd. Als je merkt dat je een topic hebt geopent op een verkeerde plek, dan graag via 'melden' recht ondersin je bericht melden bij de moderators. Wij verplaatsen hem dan. Als je dan dus even geduld hebt, hoef je ook geen tweede topic te openen.

groetjes Tirza     

42

slagroomtoefje schreef:

Waarom wil je ze perse vullen (en met 2 smaken)? Zonder is toch ook lekker, je hebt al frosting en muisjes erop.

Je kan ook gewoon wat gerapste chocola door het beslag doen of wat citroenrasp. Of beetje schuddebuikje  :9 .
Ik vind met jam vullen (meegebakken) nooit zo lekker, beetje klef, je proeft het amper.

Waarom ik ze perse wil vullen: Omdat mij lekkerder lijkt. Ik wil 2 smaken maar dan niet per cakje he.. ik wil de helft met 1 smaak en de andere helft de andere smaak..

Ik wilde de jam ook pas later toevoegen..... maar wat geraspte chocla is ook wel lekker ja...

nou dan ga ik het gewoon lekker simpel houden....
doe ik alleen maar geraspte chocola en dan afmaken met de frosting en muisjes...

bedankt....

43

Naiobi schreef:

hmmm
mijn reactie is foetsie

ik zou cupcakes maken met een kers erin
gewoon beslag maken, in je papiertjes doen, dan een kers zonder pit erin drukken en gewoon bakken.
BBR vind ik persoonlijk een beetje saai voor cupcakes.

maar het idee vind ik wel super !

ja dit ga ik ook een keer proberen met kers... bedankt voor je reactie

44

Naiobi schreef:

hmmm
mijn reactie is foetsie

die is niet foetsie, die staat op pagina 1 ;)

groetjes Tirza     

45

Ik zou het ook gewoon lekker simpel houden nu! Je kan achteraf nog met alle smaken gaan experimenteren als je wilt :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be