1

Onderwerp: Bakken in PME pan ipv springvorm: Tips??

Ik ben gewend te bakken in een springvorm. Nu heb ik voor een workshop 4 pannen gekocht (15 diameter doorsnede) waarbij ik de taart dus moet storten.... Wat raden jullie aan hoe ik dit het beste kan doen?

Ik zal de pannen goed invetten en bestrooien met bloem. Wanneer kan ik ze het beste storten? Direct uit de oven of even laten staan in het blik en na 5 minuten op z'n kop storten?

Hoor graag jullie ervaringen.
Bedankt!

2

Re: Bakken in PME pan ipv springvorm: Tips??

Hallo,

Ik vet mijn bakblik helemaal in, doe een stuk bakpaier op de bodem (wel passend natuurlijk) Dan vet ik dat stukje ook nog in, en dan bestrooien met bloem. Na het bakken even laten afkoelen ongeveer 5 minuten, en dan storten op een rooster.
Zo doe ik het, en het mislukt bijna nooit.

3

Dr. Oetker bakspray en meteen nadat hij uit de oven komt storten. Nooit problemen gehad!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

4

Het enige wat ik gebruik is de Wilton release spray, ideaal!

Jacqueline

5

15cm taartjes voor een workshop, is dat niet wat aan de kleine kant??

Groetjes, Dorothea.

6

Het is een culinaire dag en de tijd voor de workshops is vrij kort. Vandaar de kleine taartjes.

7 Laatst bewerkt door Lientje (03-09-2010 09:51)

Ik gebruik ook bakspray (van dr oetker) en alleen maar dat. Dus geen bloem. Na het bakken gewoon omkeren en hij komt er zo uit. Geen probleem.
Ik vroeg me dit trouwens ook af voor ik bakpannen ging kopen hoor. Maar het komt super makkelijk los. Die pannen zijn zo glad.

8

Ik gebruik altijd boter en bloem en als hij uit de oven komt even heen en weer schudden, dan zie je dat hij los van de kant zit en dan direct storten op een rooster.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl