1

Onderwerp: moscova van de molen

Hallo hier een dummy bakster, even een vraag:

Ik heb nu 3 taarten gemaakt met de funmix van de shop , geweldige kapsels prima smaak enz enz..
Nu heb ik vd week moscovamix bij de molen gekocht en me aan het recept van de verpakking gehouden, nu heb ik al 2 vrij droge kapsels met in het midden een hard stukje en een soorts cirkels die harder zijn , ook valt het kapsel makkelijk uit elkaar als ik niet heel voorzichtig snijd.
Wie bakt hier ook mee en kan zeggen wat ik fout doe ?

alvast bedankt

We zullen zien of we er iets van bakken

2

Re: moscova van de molen

Ik gebruik ook moskovische mix die ik bij onze molen koop en is een perfecte mix. Weet niet precies wat voor mix je hebt.

Wat je omschrijft lijkt het wel of je de cake te lang bakt? Je moet bij iedere mix altijd even uitvogelen hoe lang je moet bakken. Bij mij wijkt het altijd af van het recept op de verpakking.

jep gebruik ik ook! Prima resultaat, geen enkele reden voor mij om over te stappen op iets anders.

Ik heb voor mijn 20 cm taartje van vandaag 300 gr mix, 4 eieren en 4 eetlepels water gedaan. En dan een minuut of 40 in de oven op 160 graden (hetelucht)

Groetjes Karine

4

Ik gebruik met mijn mix:

4 eieren, 26 ml water, 250 gram mix en 15 gr citroenrasp
En hij gaat dan 45 minuten in de oven op 180 graden (elektrisch)

5

hoi bedankt alvast ,
mixen jullie eerst de eieren los  en dan de mix erbij misschien dat ik daar al iest fout doe ? en dan 10 min met de handmixer ( heb geen andere ) ?

Nee ik gooi alles bij elkaar en zet dan de mixer aan. Er is voor mij geen verschil of ik de handmixer of mijn Kenwood gebruik.

Groetjes Karine

7

Nou dan ga ik morgen maar eens wat uitvogelen met de temp ofzo, ik test rond de 30 min meestal met een prikker , die is dan nog nat dus vaak staat hij er zo'n 40 min in ? Wel balen zaterdag is mn zoontje jarig en wil ik natuurlijk een heerlijke taart maken . Als dit niet goed blijft gaan bestel ik de mix uit de shop maar weer voor de volgende keer .
Alvast bedankt en andere tips zijn nog welkom !