1

Onderwerp: Mijn eerste cupcakes

Ze zitten al in een hele ongezellige Blokker taartdoos om de vriezer in te gaan maar vond ze toch de moeite waard om even op de foto te zetten en te showen. Voor de meesten zijn ze misschien simpel maar ik ben er best trots op want het zijn mijn eerste!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OARY8PMA.jpg

Groetjes van Esther

2

Re: Mijn eerste cupcakes

Super goed gelukt en een prachtig geheel, hoor!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik vind ze mooi!! Vooral zo doorgaan. :thumb:

Groetjes, Renata

4

Ze zijn heel mooi en vlak :)  :)

5

Simpel???? Helemaal leuk zul je bedoelen!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

6

Erg leuke eerste cc's!  :thumb:

7

mooie kleurencombi  :thumb:

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

8

Ik vind ze hardstikke leuk, mooie kleurtjes zo bij elkaar.

Groetjes Eline

9

Leuk gedaan hoor! Volgende keer dan maar weer de letters proberen  :P

10

Ben druk bezig met de letters! Ik doe nu de truc met huishoudfolie en het gaat geweldig! Zo dus nog maar wat extra cakejes bakken ( en misschien ook zo'n leuke standaard bestellen ;-)) Bedankt iedereen voor de goede tips!

Groetjes van Esther

11

E* schreef:

Ze zitten al in een hele ongezellige Blokker taartdoos om de vriezer in te gaan maar vond ze toch de moeite waard om even op de foto te zetten en te showen. Voor de meesten zijn ze misschien simpel maar ik ben er best trots op want het zijn mijn eerste!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OARY8PMA.jpg

Het ziet er echt heel mooi uit. Ik zou niet zeggen dat dit je eerste keer is:)

Een vraagje: heb je rolfondant hierovor gebruikt? en dan gewoon met uitstekers vormpjes gedrukt??? moet je de rolfondant dan nog wel eerst kneden?

12

Het wit is idd rolfondant. Groen en blauw heb ik zelf gekleurd. Hiervoor heb ik marsepein gebruikt. Ik heb de cc's  tot de helft gevuld met beslag en toen ze uit de oven kwamen waren de meesten net iets onder de rand. Een tweede bakblik heb ik er toen opgezet om de bolvorming iets plat te drukken.
Marsepein heb ik heel dun uitgerold en toen met een uitsteker die precies op de cupcake past rondjes uitgestoken ( ik heb zo'n 14 delige set om rondjes uit te steken) die rondjes heb ik daarna versiert. Het geheel vastgezet met een klein kloddertje botercreme. Als je een paar uitsteker hebt kom je al heel ver! Zoals je ziet zijn er steeds drie dezelfde maar dan heb ik de kleuren in een andere volgorde gebruikt. Ga je dit weekeinde aan de slag? Het lukt je vast, het viel mij ook heel erg mee :-) als je nog vragen hebt dan hoor ik 't wel! Succes

Groetjes van Esther