1

Onderwerp: mijn allereerste taart!

hallo allemaal, ik  heb me net op dit forum voorgesteld en ben benieuwd naar jullie reacties over mijn eerste taart!
zoals jullie kunnen zien heb ik het marchmellowfondant te droog gemaakt ofzo want het ging brokkelen en scheuren en ik wist niet hoe ik dat weer goed kon krijgen....maar had de puf niet meer om helemaal overnieuw te beginnen met kneden  :s
taart is gevuld met citroenkwark en bokkenpootjesvulling en afgesmeerd met een botercreme waar ik wat citroenaroma in heb gedaan.

groetjes miarca

http://i649.photobucket.com/albums/uu216/realkitty/DSCF4177.jpg

2

Re: mijn allereerste taart!

Super hoor voor je eerste taart !!  :thumb:

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

Nou, voor een eerste taart is het toch hartstikke goed hoor ! Mooie rozen en parelrandje. Ga vooral lekker door, want bij iedere taart leer je weer wat erbij.  :)

Groetjes,

Mandy

Groetjes, Mandy

4

dank jullie wel!!! ben er ook wel trots op, alleen jammer van die barsten in het fondant...
enig idee wat ik daar fout heb gedaan en hoe ik het had kunnen oplossen??

groetjes miarca

5

Ik vind het een leuk taartje geworden hoor! Je hebt de roosjes mooi gemaakt!

Heb je de marshmellow fondant zelf gemaakt? Je had er misschien een beetje crisco doorheen kunnen kneden.

Als ik marshmellow fondant maak gebruik ik:

1 grote mok marshmellows. (goed aangedrukt)
1 eetlepel water.
In een goed ingevette magnetronschaal.

Dat doe ik 3x 60 seconde in de magnetron. Elke 60 seconde goed doorroeren.

Met een ingevette lepel, roer ik er 1 mok poedersuiker door. Dan, stort ik de fondant op een ingevette werkblad. Met goed ingevette handen kneed ik er ongeveer nog een halve mok poedersuiker
bij. Totdat het geen suiker meer opneemt. Het kneden is echt heel belangrijk om er een hele mooie gladde structuur mee te krijgen.

Dan verpak ik het in een luchtdichte zak, en laat het 24 uur rusten.

Groetjes San

6

leuk, zeker voor de eerste en die rozen erg mooi!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

7

hoi sannn,

bedankt voor je recept! ik had het idd zelf gemaakt...
kan ik crisco gewoon bij de supermarkt halen?
ga het de volgende keer met jouw recept proberen!!  :thumb:

8

wouw,mooie rozen,mijn 1e taart was de helft nog niet zo netjes.
:)

9

miarca schreef:

hoi sannn,

bedankt voor je recept! ik had het idd zelf gemaakt...
kan ik crisco gewoon bij de supermarkt halen?
ga het de volgende keer met jouw recept proberen!!  :thumb:

Crisco kun je in de webshop kopen. Als alternatief kun je ook plantaardig vet gebruiken. (hard frituurvet dus)

Groetjes San

Zojuist heb ik gehoord dat je crisco ook bij de grotere Jumbo kunt halen en bij de Toko, maar dat wist ik zelf ook niet hoor!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Ik vind jouw rozen erg netjes gemaakt

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

12

@ sannn en suikertaartjes-suuz:
bedankt ik ga eens neuzen volgende week bij de toko en anders probeer ik het alternatief  :thumb:

iedereen bedankt voor jullie complimenten!
vind de rozen zelf ook erg goed gelukt, had de dag ervoor even geoefent met de klei van mn zoontje  :lol:
ik ga ook maar eens op de webshop neuzen voor uitstekers enzo want jullie blaadjes met kartelrandjes vind ik toch wel erg mooi erbij staan!

13

leuk 1e taartje!! hihi, ik ben ook met de klei van de kids aan het oefenen geweest met roosjes.   :+  :+ ze zijn mooi gelukt!

wel grappig dat veel mensen in NL vaak nog nooit van crisco gehoord hebben terwijl ze er in Curacao al generaties mee frituren/bakken etc. maar ik wist niet dat je het ook hier voor kan gebruiken :lol:

14

Mooie eerste taart!!

Groetjes Dianna

15

petrawb schreef:

leuk 1e taartje!! hihi, ik ben ook met de klei van de kids aan het oefenen geweest met roosjes.   :+  :+ ze zijn mooi gelukt!

wel grappig dat veel mensen in NL vaak nog nooit van crisco gehoord hebben terwijl ze er in Curacao al generaties mee frituren/bakken etc. maar ik wist niet dat je het ook hier voor kan gebruiken :lol:

dank je wel!
ja zo had ik mooi 2 vliegen in 1 klap....oefenen voor de roosjes en mn zoontje blij dat mama mee aan t freubelen was haha.
had wel eens van crisco gehoord maar noiot gebruikt, dacht altijd dat dat in de  "middeleeuwen" werd gebruikt  :D

16

haai.. ik ben nieuw hier.. en heb gister even marshmallow fondant gemaakt.. (mijn kleine meid word bijna 6, wilde een taart maken) maar ik heb gewoon een klein stukje margarine op me handen uit gesmeerd! werkte heel erg goed! plakte helemaal niet, en heeft voor zover ik weet geen invloed op mijn fondant gehad!

17

christinapinklady schreef:

haai.. ik ben nieuw hier.. en heb gister even marshmallow fondant gemaakt.. (mijn kleine meid word bijna 6, wilde een taart maken) maar ik heb gewoon een klein stukje margarine op me handen uit gesmeerd! werkte heel erg goed! plakte helemaal niet, en heeft voor zover ik weet geen invloed op mijn fondant gehad!

gaat het dan niet smelten? ik dacht dat daar juist te veel vocht in zat waardoor je er in ieder geval niet mee kan afsmeren....