Onderwerp: rol fondant
mijn rol fondant lijkt wel te droog maar plakt wel aan mijn werk blad wat doe ik fout
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rol fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
mijn rol fondant lijkt wel te droog maar plakt wel aan mijn werk blad wat doe ik fout
crisco erdoor heen kneden wil nog wel eens helpen
pas op niet teveel anders wordt ie TE slap en scheurt aan alle kanten... Dat is mijn ervaring in ieder geval
bedankt voor de tip maar ik heb geen crisco kan ik er ook cokos vet er door heen doen of kan dat niet
weet je wat ik probeer het gewoon
dat werkt dus ook niet helemaal
ik heb er nu glucose en cokos vet aan toe gevoegd en nu moet ik wel op letten dat mijn werkblad goed vet is
maar nu gaat het prima
bedankt voor de tips
He Carol Vanessa,
Mijn bol rolfondant die ik gisterenavond nog had gemaakt en die prachtig was geworden kwam keihard en brokkelig uit de koelkast vanmorgen... ik kreeg hem niet meer doorgekneed...
Eerst geprobeerd een stuk marsepein erdoorheen te kneden maar de bol bleef een brokkelige droge massa, ook nadat ie even (ingepakt) op de verwarming had gelegen (geen magnetron in huis hier).
Toen een beetje olie geprobeerd maar dat voelde niet goed aan en crisco heb ik niet in huis... meer poedersuiker had het al helemaal niet opgelost denk ik? Gelukkig kwam ik je tip tegen: een heel klein beetje glucosesiroop toegevoegd aan een prop en dan steeds weer de brokken erdoorheen kneden, mijn handen licht 'ingevet' met een druppel glycerine... en het heeft geholpen: ik heb weer een gave soepele pasta!
bedankt!
Gaëlle
Niet meer in de koelkast bewaren.. dat is niet nodig.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rol fondant