1

Onderwerp: Advies gevraagd

Ik zou graag jullie advies horen,

Ik ga een taart voor mijn ouders maken als ze 40 jaar getrouwd zijn, met een foto van toe en een foto van nu, die wil ik op frosty laten drukken denk ik want ouwel vind ik wat te dun.

Maar nu eigenlijk mijn vraag met die frosty wat zouden jullie daaronder gebruiken als bekleding van de taart, Marsepein of fondant.

Re: Advies gevraagd

Wat vinden je ouders lekker?
en je kunt ook nog een combinatie gebruiken van marsefond (1/2 marsepein en 1/2 fondant).

Ik vind het altijd erg belangrijk dat degene die de taart krijgt deze lekker vindt, en daarom vraag ik altijd of ze van allebei houden.

3

Mijn moeder vind marsepein altijd zo machtig en vroeg of fondant minder machtig is, maar eerlijk gezegd zou ik dat niet weten.

Mijn vader weet het verschil ook niet maar vind eigenlijk alle taarten wel lekker (een lekkere snoeper) dus dat maakt niet veel uit.

Hoi,

Het is allebei machtig, maar als je het combineert met een biscuitdeeg en een minder zoete vulling wordt het minder machtig.

5

Ik vul eigelijk altijd met botercreme en aardbeienjam, misschien andere ideeen voor de vulling, want ik hoor inderdaad wel vaker dat hij te machtig is.

Alvast bedankt voor je antwoorden

6

In plaats van botercrème kun je ook bavarois gebruiken. Dat is minder zwaar. Ik vind dat jam in combinatie met marsepein of fondant de taart erg zoet maakt. Mijn favoriet op het moment is biscuit met amandelsmaak en dan twee keer vullen met champagne bavarois.