1

Onderwerp: Letter stress!

Ben hele gezellig cupcakes aan het decoreren voor de verjaardag van mijn zoontje. Nou Wil ik ook zijn letters erop verwerken.
Ik heb van die cijfer / letter uistekers en die dacht ik even te gebruiken....nou dat valt me vies tegen! Ik krijg ze er gewoon niet mooi uit. Of ik moet ze er met een scherp puntje uitduwen maar dan beschadigen ze heel erg  :( 
Wie heeft de gouden tip zodat ik zijn naam en leeftijd ook uit kan steken?

Super bedankt!

Groetjes van Esther

2

Re: Letter stress!

Ja ik weet het, verschrikkelijk... heb ook laatst voor het eerst gedaan.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/25/T … +ik+die?+/

Succes!  :thumb:

3

Super bedankt! Het is dus idd niet zo gemakkelijk....
Ga het een ander keertje proberen. Heb net de laatste afgemaakt. Gewoon een alternatief gezocht voor de letters...bloemen :-)

Groetjes van Esther

4 Laatst bewerkt door djehr (02-09-2010 20:35)

wat voor uitstekers heb je dan?
Als je tappits hebt dan helpt het heel erg als je een beetje tylose door je masrepein of fondant doet. En verder heel dun uitrollen.

Hier nog een voorbeeldje op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=cyS7msb13jE

5

Ja het zijn tappits. Eerst tylose aanschaffen en dan ga ik het vast en zeker proberen. Ik heb ze afgemaakt zonder letters. Ondanks dat toch leuk geworden! Bedankt voor je reactie!

Groetjes van Esther

6

Ga je ze nog posten? ben wel benieuwd...

7

Me too!  :D

8

Zonder tylose kan ook. Dun uitrollen tussen huishoudfolie en dan de tappit gebruiken. Dus op het folie duwen. Dan het folie weghalen en even laten drogen en dan kun je de letter oppakken met een mespuntje of zo. Heb zelf ook tijden lopen rommelen tot ik deze tip tegen kwam, dit werkt prima!

9

Ja! ze staan in de rubriek klein gebak en suikerwerk ...

Groetjes van Esther

10

Biggeltaart, dank voor de geweldige tip met het huishoudfolie. Omdat ik geen tylose in huis heb, en ik toch mijn zinnen had gezet op letters ben ik net even gaan stoeien met de huishoudfolietip. SUPER!
De letters zijn heel mooi en scherp geworden. Je moet wel wat extra poedersuiker eronder anders krijg je ze niet gemakkelijk van de ondergrond af. Het gevolg is wel dat ik nog wat extra CC´s moet bakken zo....
Ook een voordeel is dat de tappits mooi schoon blijven!

Groetjes van Esther

11

Als ik dat gisteren had geweten.......wat een gedoe zeg met die tappits zonder tylose! Bedankt voor de tip  :Y

12

Ik sla de letters er altijd uit. Dus: fondant uitrollen (al dan niet met tylose), letter uitsteken, en daarna met de lat tegen de tafelrand aantikken. De letters vliegen er dan zo uit. Je moet er wel een beetje handigheid inkrijgen, en soms sla ik wat te hard en moet ik op zoek naar een weggevlogen letter, haha.

Met folie lukt mij echt nooit :nooo

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

13

Ik gebruik nu voor mijn letters de gumpaste... lukt me een stuk beter...

hahah die weggevlogen letters herken ik wel.. Vlogen er gisteravond ook een paar over de tafel....