1 Laatst bewerkt door Stijn (02-09-2010 22:59)

Onderwerp: Parijs!

Een vriend van mij wou zijn jarige vriendin verrassen, met een reisje naar Parijs. Ik kreeg de opdracht om een bijhorende taart te maken. De twee koffers zijn eigenlijk gemarmerde bisquit, gevuld met een duo van witte en gewone chocolade boterroom en crispy pearls. De eiffeltoren is gemaakt van koekjes en een hele boel erg dun gespoten royal icing...een hels karwei!! De gebakjes er rond zijn enkele typische Parijse of Franse specialiteiten, bijvoorbeeld: meringue, petits choux,...

http://1.bp.blogspot.com/_Md15YdTAzt0/TIAdyOJ6cOI/AAAAAAAAALc/Q-E7N6k_yLk/s400/parijs3.png
http://3.bp.blogspot.com/_Md15YdTAzt0/TH_g8sv4lZI/AAAAAAAAALY/UppolDoPeng/s400/parijs2.png

Re: Parijs!

waaaaaaauw!! echt prachtig!
heb hier geen woorden voor...

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Wauw Stijn dit is echt  :thumb:  :Y  :Y  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Heel leuk!

Groetjes Bianca

5

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!  :thumb:

6

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!Geweldig

7

Super!!!!!! :thumb:  :thumb:

8

wow!! wat leuk gedaan!!

:thumb:  :thumb:  :thumb:

groetjes,
Kim

10

super mooi!

11

Super, die Eiffeltoren is geweldig!
En de gebakjes erbij, krijg er honger van...

12

Wauw wat gaaf, hoe heb je die eiffeltoren zo gemaakt? :)

13

Echt een geweldige taart!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

14

......Kan iemand even mijn mond dicht doen.....

Hij valt ervan open....Super!!!

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

15

wauw!! Heel erg mooi zeg!!! En wat een leuke vriend dat hij dit bedenkt voor zijn vriendin!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

16

Siep schreef:

Met koekjes en een hele boel spuitwerk met een heeeeeeeel klein spuitmondje, ben er 6 uur aan bezig geweest  :Y Ik dacht ik ga eens een andere techniek proberen, spuiten tot je erbij neer valt  :D Bedankt allemaal!!

17

Leuk gedaan!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

18

Gaaf zeg! Wil ook gelijk naar Parijs! En Eiffeltoren leren maken bij Stijn! ahahahah Echt super leuk.

19

gaaf zeg die eifeltoren  :thumb:

Lekker feestelijk rond.....

20

Wauw absoluut geweldig!!!

21

Stijn schreef:
Siep schreef:

Met koekjes en een hele boel spuitwerk met een heeeeeeeel klein spuitmondje, ben er 6 uur aan bezig geweest  :Y Ik dacht ik ga eens een andere techniek proberen, spuiten tot je erbij neer valt  :D Bedankt allemaal!!

Zo gaaf deze eiffeltoren!!!
Het spuit gedeelte snap ik maar het koekjes gedeelte niet? Hoe en wat voor koekjes? Ben ik nou zo dom of jullie zo slim (ff andersom, klinkt leuker vind je niet?)
Gr Jennifer

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)

22

Jennifer Lo schreef:
Stijn schreef:
Siep schreef:

Zo gaaf deze eiffeltoren!!!
Het spuit gedeelte snap ik maar het koekjes gedeelte niet? Hoe en wat voor koekjes? Ben ik nou zo dom of jullie zo slim (ff andersom, klinkt leuker vind je niet?)
Gr Jennifer

Je zoekt een tekening van de eiffeltoren, je knipt deze in 3 delen (onder-midden-top) dan maak je van elk van dit deeltje 4 koekjes, dus 12 in het totaal. En deze plak je van aan elkaar met veel puzzelwerk  :Y  :Y  Bedankt!!

23

haha ik snap er werkelijk niks van hoe je nou die eiffeltoren hebt gemaakt, maar ben ook nog lang niet van plan om aan zoiets te beginnen

wauw wat mooi gedaan zeg

24

Wat een creaties zeg...heel kreatief !!
Mooi taart ! :Y

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

25

bedankt!