1

Onderwerp: Ik ben zo zenuwachtig, heb even bevestiging nodig.

Aankomende woensdag gaan mijn schoonzusje en zwager trouwen. Mijn schoonzusje helpt me wel eens vaker met taarten maken, dus we gaan samen de taart maken. Het wordt een 5 hoog vierkante stapeltaart. Ik ben zo zenuwachtig! Vraag me af of ik niet teveel hooi op mijn vork heb genomen en mezelf heb overschat.

De bovenste twee worden dummies, dus dat scheelt in gewicht, maar hij moet wel gestapeld en wel vervoerd worden. Uiteraard ga ik hem stutten alsof mijn leven ervan af hangt.

Kan iemand mij nog tips geven of anders geruststellen?

2

Re: Ik ben zo zenuwachtig, heb even bevestiging nodig.

Voor bruidstaarten zweer ik bij de wilton hidden pillars en seperator plates. Echt een super uitvinding. Je taarten staan echt als een huis en sindsdien heb ik ook absoluut geen stress meer bij 't vervoeren van de stapels.

En verder ... de taarten tussen het vullen en het bekleden heel goed laten koelen zodat ze mooi stevig worden. Eventueel een extra laagje botercreme (voor 't afsmeren altijd 1:1), nog even de koelkast in en vervolgens met een warm paletmes nastrijken. Zo krijg je de basis al lekker strak!

Good luck!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

3

In principe is je taart qua taart maar 3 hoog.... eitje ;) !
Die 2 dummies wegen echt niet veel, dat gaat geen enkel probleem opleveren!

Zorg voor een stevige ondergrond en stevige tussenkartonnetjes, inderdaad goed stutten met houten dowels (maisprikkers of nog dikker), taart zo laag mogelijk in de auto zetten en truttig  :lol: door de bochten!
Komt helemaal goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

en voor het vervoer: koop een antislipmatje bij de Blokker (ofzo) en leg dat onder je taart, dan gaat hij geen kant meer op bij vervoeren!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

5

ik heb je foto's eens bekeken en volgens mij hoef je je niet nerveus te maken , je taarten zijn gewoon supermooi dus geloof in jezelf !
het wordt een geweldige taart en je plaatst toch wel een foto in de taartenparade he?

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden en de tips.

Uiteraard zal ik de foto's showen.

meid, het gaat gewoon helemaal goed komen... veel plezier met het maken...

liefs marieke

Iris, ik leef min of meer met je mee ...

Ik mag dinsdag mijn eerste stapel/bruidstaart maken. De taarten op zich maak ik me niet druk om. Maar het stapelen en vervoeren...  pffff!!! Heb er geen slapeloze nachten over maar het houdt me wel al weken bezig...

Komt vast allemaal goed, we'll keep our fingers crossed   ;)

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

9 Laatst bewerkt door Stijn (30-08-2010 23:06)

Stapel ze gewoon op locatie, en je kan inderdaad best van die wilton dowels kopen.. Dan kan er niets misgaan!

10

met de 2 bovensten als dummy zie ik geen probleem hoor. Het weer is ook weer omgeslagen...botercréme doet weer wat ie wil....
Ik zeg gewoon............gaan met die banaan!!!! Je kan het!

11

glashill schreef:

Voor bruidstaarten zweer ik bij de wilton hidden pillars en seperator plates. Echt een super uitvinding. Je taarten staan echt als een huis en sindsdien heb ik ook absoluut geen stress meer bij 't vervoeren van de stapels.

En verder ... de taarten tussen het vullen en het bekleden heel goed laten koelen zodat ze mooi stevig worden. Eventueel een extra laagje botercreme (voor 't afsmeren altijd 1:1), nog even de koelkast in en vervolgens met een warm paletmes nastrijken. Zo krijg je de basis al lekker strak!

Good luck!

Gebruik je die plates alleen om te vervoeren of ook om de taart op de locatie daar neer te zetten.
heb namelijk nog niet zoveel ervaring dus sorry, als het een rare vraag is.

Eenn die hidden pilars, gebruik je die ook als je bijv je taart 3 hoog is maar ze willen geen grote laag tussen?

gr

Nou, ik heb gisterenavond de taart naar bestemming gebracht, of beter gezegd mijn husband. Ik reed achter hem aan in een andere auto en ik kan je zeggen, dat ziet er heel erg eng uit.

Hij moest daar ook nog een trap op, maar alles is goed gegaan en ik neem aan dat hij de nacht in de koelkast heeft overleefd.

Morgen zal ik de foto's plaatsen.

13

Spannend!
Fijn dat het transport gelukt is.
Geniet van deze dag.

Groetjes Gerien

14 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (02-09-2010 11:55)

Nieuwsgierig naar het eindresultaat: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126092838