1

Onderwerp: Hoe goud kleuren?

Hallo,

Ik wil graag een lussenstrik maken met een gouden randje om de lussen heen. Nu heb ik 'Sugarflair Edible Lustre' gekocht, in goud. Hoe maak ik het (witte, marsepeinen) randje om de lussen goud?

Kleur ik de witte marsepein voordat het in mijn sugargun gaat of moet ik de randjes verven nadat ik ze op de lussen heb geplakt? En poeder ik ze dan alleen of moet ik er een verfje van maken met alcohol? Ik heb geen (taarten)alcohol in huis, kan zoiets ook met blanke alcohol zoals rum/Bacardi? (de strik wordt niet opgegeten, daarvoor zit er teveel kleurstof en tylosepoeder in de fondant, dat is echt niet lekker...)

Alvast bedankt!

2

Re: Hoe goud kleuren?

Ik zou de marsepein eerst geel kleuren hem dan in de sugargun doen. Lijntjes ervan maken en hem dan dusten (met een kwast het poeder erover heen aanbrengen).
Daarna zou ik de lijntjes pas aan de strik maken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Het kan allebei, ik zou persoonlijk weer eerst de lijntjes aan de strik maken en dán een verfje van bacardi en lustre maken en dat schilderen :)
En dat verven kan je gewoon op alle kleuren marsepein.

Wat is het nou eigenlijk bedenk ik me nu? Marsepein en tylose doen het niet goed samen, fondant wel....
Als je strik van fondant is dan maak je het lijntje toch ook van fondant?

Groetjes Melanie

4

Doosch schreef:

Het kan allebei, ik zou persoonlijk weer eerst de lijntjes aan de strik maken en dán een verfje van bacardi en lustre maken en dat schilderen :)
En dat verven kan je gewoon op alle kleuren marsepein.

Wat is het nou eigenlijk bedenk ik me nu? Marsepein en tylose doen het niet goed samen, fondant wel....
Als je strik van fondant is dan maak je het lijntje toch ook van fondant?

De strik heb ik gisteravond gemaakt van (zelf rood gekleurd) fondant (Petinice rolfondant), de lijntjes om de lussen deed ik voorheen met marsepein (maar altijd voorgekleurde marsepein, dus nooit hoeven verven), en aangezien ik me herinner van het forum dat fondant moeilijk uit je sugargun te persen is, maak ik de lijntjes ook nu van marsepein. De lussen zijn inmiddels al goed uitgehard door de tylose, iets wat met marsepein inderdaad niet gaat lukken  ;)

De tip van geel marsepein gebruiken om uiteindelijk iets goud te krijgen herinner ik me ineens ook weer.

Ik twijfel nog even of ik de lijntjes na het plakken ga 'dusten' of toch een verfje maak van Bacardi en goudpoeder...Ik kan ook beide manieren eerst even op een ander stukje uitproberen, maar vroeg me af of Bacardi (of andere drinkbare alcohol) überhaupt geschikt was om mee te verven op marsepein.

Bedankt in ieder geval!

5 Laatst bewerkt door monique2510 (02-09-2010 11:34)

ik heb het beide geprobeerd maar ik vind het persoonlijk mooier worden met droog dusten met een kwastje ,al heb ik wel het idee dat je dan wat meer gebruikt maar dat kan ook helemaal niet kloppen hoor .
ik had overigens bij het verven  alcohol Marasquin gekocht (voor in de chipolata )je kunt een klein flesje kopen voor een paar euro.
ik drink geen bacardi  :D
maar ik kreeg het er toch minder egaal mee vond ik.

6

Ik heb het ook allebei geprobeert en dezelfde ervaring als Monique. Plus dat je snel net even mis gaat als de lijntjes al zijn vastgeplakt ;)

Vandaar dat ik het altijd van te voren doe :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.