1

Onderwerp: Kinderen en cc's decoreren

Hoi allemaal!
Ik weet niet of ik hier in de juiste rubriek ben beland, het is een tijdje geleden dat ik hier nog op het forum was  :o  maar ik heb een vraagje...
Mijn oudste dochtertje wordt in oktober 6 en ik zou op het verjaardagsfeestje voor haar klasgenootjes (groep 3 - 1e leerjaar) graag een workshopje cupcakes decoreren geven.
Vraag is nu: hoe pak ik dat aan? Wat voorzie ik zelf en wat laat ik de kids doen? Hoeveel tijd trek ik daarvoor uit? etc.
Dus als jullie ervaring, tips, don'ts & do's hebben, dan hoor ik dat heel erg graag!!

Alvast heel erg bedankt!
Groetje,
Heidi

2

Re: Kinderen en cc's decoreren

Hoi,

Ik wil je niet ontmoedigen.... Maar plan voldoende andere activiteiten...
Ik heb het namelijk verleden jaar ook gedaan, omdat mijn dochters allebei het geweldig vinden. Mijn dochtertje werd toen ook 6...

Vol goede moet ben ik begonnen... Binnen 15 minuten waren ze klaar...:-( En toen... Ik had een uur gepland...

Zorg dus voor voldoende andere dingen om te doen en kijk niet verbaasd als je ook zo snel klaar bent

Groetjes,
Fedor

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

3

Ik ben een moeder van lekker hun gang laten gaan als het op knutselen aankomt.
Ik heb zelf een bakkersfeestje gegeven toen mijn kids rond de 6 werden (1 was pas 5) en ik heb ze met icing kleurtjes, gekleurde suiker, gekleurde hagelslag en dat soort dingen echt helemaal zelf hun gang laten gaan. En ze vonden/ vinden het nog steeds echt het meest gave feestje.
Wij hebben eerst koekjes uitgestoken en die gebakken en "mooi" gemaakt :lol: . Ik had uiteraard al een eerste lading koekjes gebakken, maar dat wisten de kids niet. Die dachten dat het hun gemaakte koekjes waren O-)

Mijn ervaring is dat er altijd kids tussen zitten die niet houden van luisteren naar uitleg en maken wat de juf zegt (ik zelf incl. :/ ). Voor degene die dat wel willen, kan je die tijd uiteraard wel nemen en ze iets kleins laten maken.

Wat ik zelf altijd wel prettig vind dat als er een kind klar is die niet gaat klieren. Ik zelf zorg er altijd voor dat ze ook ergens kunnen gaan spelen en dat er dus een hoek is waar ze dat kunnen gaan doen zonder dat ze in de weg lopen :o . Ze zijn nl nooit allemaal tegelijk klaar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik denk inderdaad dat de kids het erg leuk zouden vinden om de cakejes zelf te bakken.
tijdens het afkoelen lekker taart eten en cadeautjes uitpakken en dan decoreren.

Ik heb voor de kinderworkshops altijd spuitzakjes met royal icing in verschillende kleuren en verschillende kleuren sprinkles, bolletjes en glitter.
Ook laat ik ze van fondant/ marsepein kleine bloemetjes/sterretjes etc. uitsteken om er op te doen.

je zou ook een klein boetseerseltje met ze kunnen maken, dat is hier ook altijd een groot succes.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl