1 Laatst bewerkt door dvarekamp (02-09-2010 08:13)

Onderwerp: Weet niemand hier een antwoord op??

Herhaling van een bericht wat ik al eerder op het forum achterliet. Ik hoop dat eimand mij kan helpen!

Ik ga voor een collega een taart maken voor de verjaardag van haar dochtertje. Mn eerste bestelling, zo leuk!!!

Nu wil ze er 1 voor ongeveer 25 pers. Ik dacht zelf om dan een rechthoekige taart te maken.
Welke maat heb ik nodig voor 25 pers.?
En hoeveel beslag heb ik hiervoor nodig? Ik maak het zelf, gebruik geen kant en klaar mix, dus als iemand weet hoeveel eieren ik nodig heb, reken ik de rest zelf wel uit!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Weet niemand hier een antwoord op??

Ik denk dat je dan 2 taarten moet bakken, je kunt de bakblikken opmeten en dan delen in centimeters, bijv. een stukje taart van 4x4 cm. dan heb je 16 stukjes. Je bakblik kun je vullen met water en kijken
wat de inhoud is. Op de site van Tartacadabra staan volgens mij de verhoudingen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Bij de tabellen staat precies hoeveel stukjes je uit welke maat haalt. En daar staat ook een link naar het snijschema zodat je weet hoe je de taart moet snijden.
Mocht je maat er niet bij staan dan kan je ook 2 taarten maken en die op elkaar stapelen.
Verder staat daar ook precies hoeveel eieren je nodig hebt voor welke maat. Ik weet niet of dat afwijkt als je geen mix gebruikt, maar dat weet jij denk ik zelf wel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Hoi,

Ik ga je proberen antwoord te geven....

Ik zou gaan voor een Taart van 30 x 30 dan heb je stukjes van 6 x 6 centimeter Dat zijn mooie stukjes.... Vind je het te groot dan kun je ook gaan voor 25 x 25 centimeter... Dan zijn de stukjes 5 x 5 centimeter....

Ik gebruik wel altijd Mix :-( en dan heb ik de dubbele hoeveelheid nodig.... Dat zijn met de mix 10 eieren, 660 gram Mix, 66 gram water.... Je moet bij elkaar  4,65 Liter beslag hebben...

Hopelijk heb ik je geholpen en kun je er wat mee...

Succes,

Fedor

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

5

als je de volgende keer echt op een antwoord zit te wachten zet dan in je onderwerp waar het over gaat. Dat werkt echt veel efficienter!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:

als je de volgende keer echt op een antwoord zit te wachten zet dan in je onderwerp waar het over gaat. Dat werkt echt veel efficienter!

Dat had ik bij mn vorige oproep gedaan, dit was een herhaling ;)
Maar ik zla er aan denken!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."